Kampaň před sněmovními volbami se podle Klause vyostřuje například kvůli volebnímu zákonu, senzacechtivým médiím a zbytečně častým televizním debatám stranických lídrů.
Lidé podle Klause například při jízdě v autě ani nedokážou rozlišit, zda jde o vážný, nebo ironický billboard. "Jedete rychle, nemáte čas si přečíst ten titulek, a nikdo nerozlišuje, jestli je billboard souhlasný nebo nesouhlasný, to je absurdní věc," uvedl Klaus.
Podle prezidenta na sebe strany tímto způsobem útočí například kvůli špatnému volebnímu zákonu. Kvůli poměrnému volebnímu systému prý opakovaně vznikají patové situace. Je to neúnosná věc, která vede politiky do této křeče, míní Klaus. Volební zákon je podle něj také příčinou povolebního přetahování poslanců.
Na vině je podle prezidenta i "mediální popkultura". Klaus se opřel také do pravidelných televizních debat politiků, jmenovitě do Otázek Václava Moravce, které každou neděli vysílá Česká televize.
Klaus politické debaty označil za "zrůdnost, která není v žádné zemi světa". V zahraničí jsou podle něj televizní debaty kandidátů na čelní politické funkce exkluzivní a ojedinělou událostí, na kterou se účastníci dlouho připravují. Přílišná četnost debat podle Klause nutí politiky, aby na sebe více útočili.
O billboardových antikampaních Klaus hovořil na dotaz jedné ze studentek brněnského Gymnázia Křenová. Jeho vystoupení sledovala plná tělocvična studentů. Ptali se také na státní maturity a setkání lídrů Spojených států a Ruska v Praze.
Před letošními sněmovními volbami se zřejmě více než kdy dříve v ulicích objevují negativní billboardy. Útočí zejména na předsedu ČSSD Jiřího Paroubka a lídra ODS Petra Nečase. Častým terčem je také bývalý lídr ODS Mirek Topolánek. Politické strany se hlásí jen k části antikampaní. U mnoha z nich zůstává zadavatel neznámý.