23. srpna 2010 10:51 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Lesy ČR šetří. Přesto zaplatí
cimbalistovi 2 miliony za reklamu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Hudebník Jožka Šmukař (uprostřed). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Hudebník Jožka Šmukař (uprostřed). | foto: www.smukar.cz
HRADEC KRÁLOVÉ Státní podnik Lesy České republiky by měl letos na výdajích na svou propagaci a sponzoring ušetřit zhruba 20 milionů korun, tedy asi pětinu z původně chystaných zhruba 110 milionů korun. Úspor chce revizí reklamních smluv dosáhnout ministr zemědělství Ivan Fuksa (ODS).

Omezení se nedotkne jen peněz na sportovní akce. Uvedla to dnešní Mladá fronta Dnes. Společnosti Lesy ČR patří polovina lesů v zemi.

Šetření se dotkne například zpěváka lidových písní Jožky Šmukaře, který by měl za propagaci podniku dostat místo původně nasmlouvaných 3,15 milionu korun o jeden milion méně. Šmukař měl podnik propagovat ve svých dvou vánočních pořadech pro Českou televizi a na svém cédéčku. "Těch aktivit je daleko víc," zdůraznil Šmukař pro server Lidovky.cz. Jaké další aktivity pro Lesy ČR bude podnikat ale odmítl prozradit.

Čtěte také


Reklamní prostor v České televizi si objednal Šmukař sám. "Pan Šmukař se s Českou televizí dohodl na natočení dvou pořadů. Podle toho si objednal oficiálním způsobem reklamní prostor," informoval server Lidovky.cz mluvčí České televize Ladislav Šticha. 

Proč tolik propagace, když do lesa chodí lidé zdarma?
Zůstává otázkou, proč vlastně státní podnik utrácí tolik peněz za reklamu, když si od něj lidé ani nemohou nic koupit a do lesa se chodí zdarma.

"S Lesy ČR jsme se dohodli, že další smlouvy, které ještě plánovaly uzavřít, uzavírat nebudou. Zároveň dostaly zadání, aby se pokusily ukončit smlouvy nebo snížit částky u již uzavřených smluv," řekla mluvčí ministra zemědělství Tereza Dvořáčková. Státní podnik minulý týden uvedl, že už schválenou částku na marketing a reklamu ve výši 96 milionů korun zredukoval o deset procent a ušetří tak 9,6 milionu.

Společnost slibuje, že ušetří ještě více. "Budeme jednat se stávajícími smluvními partnery o přehodnocení sjednaných částek, a předpokládáme proto další úspory nad plánovaných deset procent," dodal mluvčí podniku Zbyněk Boublík.

Smlouvy s Černoškem zůstanou

Zatím je jisté to, že se nebude sahat na smlouvy podporující velké sportovní akce, které z významné části shodou okolností pořádají firmy sportovního magnáta Miroslava Černoška Česká sportovní či TK Plus. S jeho společnostmi Lesy ČR letos podepsaly dvě reklamní smlouvy, a to na propagaci při Mistrovství světa v basketbale a při Mistrovství ČR v orientačním běhu. Celkem jde o zhruba 14 milionů korun. Další řádově miliony pak Lesy ČR dávají formou sponzoringu na soutěž atletů Zlatá tretra.

Podle Dvořáčkové je běžné, že se na akcích podobného významu a rozsahu prezentují velké a silné státní či polostátní firmy. "Spojení elitních sportovních akcí a velkých firem k sobě patří," řekla.

ČTK, hsHelena Stinglová
  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na Lidovky.cz