Kariéra Tavi Gevinsonové začala naprosto nevinně. Když jí bylo jedenáct let, začala si na internetu psát blog. Oblékala se do výstředních modelů, fotila se v nich a komentovala to. Její rodiče neměli ani tušení, čím se dcera zabývá až do té doby, než je požádala o svolení, aby v americkém listu The New York Times o ní mohl vyjít článek. Ten zapůsobil jako reklama a Tavi (jak ji nazývají fanoušci) získala tisíce příznivců.
Stala se módní inspirací pro značku Rodarte sester Mulleavyových a začala se o ni zajímat další světová média - britský Pop nebo francouzský módní časopis Vogue. V polovině roku 2009 v rámci řady Borders & Frontiers navrhla vlastní tričko. Kromě pravidelných příspěvků na internet spolupracuje s ostatními módními blogery a také organizuje hudební akce.
Jezdí na módní akce
Letos oslavila patnácté narozeniny a je už respektovanou hvězdou módního světa. Chodí na prestižní módní akce, mezi něž patří například Newyorský týden módy, ale jezdí i do Japonska. Setkává se zde s předními návrháři i osobnostmi ze světa showbyznysu. Jen se kvůli tomu musí uvolňovat ze školy. Výstřední zpěvačka Lady Gaga, která čte pravidelně Taviny příspěvky na stránce The Style Rookie nedávno prohlásila: "Zbožňuju ji a její úžasný, výborně psaný blog. Je budoucností žurnalistiky."
ČTĚTE TAKÉ: |
"Jsem polichocena, ale nejsem si jistá, jestli s tím souhlasím," reagovala na to Tavi v rozhovoru pro list The New York Times. Přes všechnu svoji publicitu působí velmi skromně. Ve třinácti o sobě napsala, že je "malý třináctiletý ňouma, který celý den sedí doma, nosí nevhodná saka a hezké klobouky."
Tak trochu jiný časopis
V září se Tavi rozhodla zúročit svůj úspěch a rozjela vlastní internetový magazín pro "náctileté". Původně mělo jít o součást projektu pod vedením redaktorky Jane Prattové, která v 90. letech vedla úspěšný časopis pro mládež Sassy. Nakonec z toho sešlo, ale Tavi to nevzdala a rozhodla se, že to zvládne sama.
Výsledkem je internetový časopis Rookie určený teenagerům, a to hlavně dívkám. Tavi je šéfredaktorkou a má pod sebou na čtyři desítky lidí starších než je ona. O finanční stránku věci se podle listu The Independent stará její otec Steve, kterého zaměstnává jako manažera. Na prodej reklamy mají zjednanou agenturu. Obsah magazínu je aktualizován pět dní v týdnu třikrát denně, a to po příchodu ze školy, v době večeře a pozdě večer.
Magazín se již nevěnuje výhradně módě jako Tavin blog. Píše se v něm třeba o kultuře, umění, hudbě a tak trochu se vymyká podobným stránkám. "Tavi není posedlá celebritami, dietami a sexem. Když jste na internetu, můžete si víc vybírat, pokud se týká obsahu," komentovala to novinářka Sasha Wilkinsová. "Bereme ohledy na inteligenci čtenářů, na což v současné době řada autorů pro teenagery nehledí," dodala sama Tavi.