"Zatím nemohu specifikovat jména zájemců ani cenové rozmezí jejich nabídek, protože nejprve se s nimi musí seznámit mandátový a imunitní výbor," řekla serveru Lidovky.cz mluvčí horní komory parlamentu Eva Davidová.
Dva miliony za audit prezidentských účtů
Kancelář Senátu vyzvala před necelými dvěma týdny k předložení nabídek celkem deset firem, které předem vybrali členové výboru. Nakonec se však sešly nabídky pouze tři.
ČTĚTE TAKÉ |
Auditorskou firmu, která podrobně zkontroluje účty za prezidentskou kampaň, chce Senát vybrat co nejdříve. "Předpokládaný termín plnění veřejné zakázky je pak do 60 kalendářních dnů ode dne podpisu s vybraným uchazečem," dodala mluvčí Senátu.
Představa senátorů je taková, že cena auditu nepřesáhne dva miliony korun. Původně chtěl mandátový a imunitní výbor o tuto částku požádat ministerstvo financí, nakonec však Senát našel potřebné peníze v rámci rezerv.
Senátoři nemají na kontrolu dostatečné znalosti
"Vyřešili jsme to s kancléřem Senátu. Upozornil mě, že je v jeho kompetenci částku takového rozsahu uvolnit z dříve neutracených peněz. Tedy z rezerv,“ řekl už dříve serveru Lidovky.cz předseda výboru Jiří Oberfalzer (ODS).
Účetnictví jednotlivých kandidátů má u sebe od konce března mandátový a imunitní výbor. Prováděcí zákon o přímé volbě neupřesňuje, jak má být kontrola provedena. Senátoři se však shodli, že na to nemají sami dostatečné znalosti, a rozhodli se proto zadat kontrolu auditorské firmě. Devět prezidentských kandidátů utratilo v kampani dohromady zhruba 125 milionů korun.
Zeman a Fischer neuzavřeli v termínu účetnictvíTýmy Miloše Zemana a Jana Fischera nepředložily uzavřené vyúčtování nákladů na jejich prezidentskou kampaň. Jako jediní z devíti kandidátů po termínu splácejí své závazky a přijímají příspěvky na své volební účty. |