Facebook doufá, že mu Atlas pomůže v soupeření s konkurentem Google o příjmy z internetové reklamy.
Finanční podmínky transakce nebyly zveřejněny. Atlas umožňuje sledovat efektivitu reklamy na internetových stránkách. Technologie je součástí internetových reklamních služeb aQuantive, které Microsoft koupil v roce 2007 za 6,3 miliardy dolarů (123 miliard Kč). Akvizice však pro Microsoft neměla ani zdaleka takový přínos, v jaký firma doufala.
PSALI JSME: |
Microsoft loni kvůli službám aQuantive odepsal 6,2 miliardy dolarů, což vedlo k první čtvrtletní ztrátě podniku od jeho vstupu na burzu před zhruba čtvrt stoletím. Vzhledem k rozsahu odpisů je pravděpodobné, že Facebook za technologii Atlas nebude muset zaplatit příliš vysokou částku, napsala agentura AP.
Technologie Atlas by mohla Facebooku pomoci lépe využívat informace o jeho více než miliardě uživatelů k reklamním účelům. "Otázkou je, jak rychle a úspěšně dokáže Facebook integrovat svá data s technologií Atlas," uvedl analytik Nate Elliott ze společnost Forrester Research. Upozornil rovněž, že Facebook by mohl narazit na problémy v oblasti ochrany osobních údajů.
Firma již nyní čelí stížnostem, že při své snaze o zvýšení příjmů z reklamy nerespektuje soukromí uživatelů.