130 let
Pro partnery bude výhodné, že na rozdíl od běžné publikace na Facebooku se...

Pro partnery bude výhodné, že na rozdíl od běžné publikace na Facebooku se uživatelé prokliknou na článek na jejich stránkách. | foto: Reuters

Facebook kupuje reklamní technologii od Microsoftu

Média
  •   7:00
SAN FRANCISCO - Internetová sociální síť Facebook se dohodla, že koupí od softwarového gigantu Microsoft reklamní technologii Atlas. Pokračuje tak ve snaze o zefektivnění svého marketingového systému.

Facebook doufá, že mu Atlas pomůže v soupeření s konkurentem Google o příjmy z internetové reklamy.

Finanční podmínky transakce nebyly zveřejněny. Atlas umožňuje sledovat efektivitu reklamy na internetových stránkách. Technologie je součástí internetových reklamních služeb aQuantive, které Microsoft koupil v roce 2007 za 6,3 miliardy dolarů (123 miliard Kč). Akvizice však pro Microsoft neměla ani zdaleka takový přínos, v jaký firma doufala.

PSALI JSME:

Microsoft loni kvůli službám aQuantive odepsal 6,2 miliardy dolarů, což vedlo k první čtvrtletní ztrátě podniku od jeho vstupu na burzu před zhruba čtvrt stoletím. Vzhledem k rozsahu odpisů je pravděpodobné, že Facebook za technologii Atlas nebude muset zaplatit příliš vysokou částku, napsala agentura AP.

Technologie Atlas by mohla Facebooku pomoci lépe využívat informace o jeho více než miliardě uživatelů k reklamním účelům. "Otázkou je, jak rychle a úspěšně dokáže Facebook integrovat svá data s technologií Atlas," uvedl analytik Nate Elliott ze společnost Forrester Research. Upozornil rovněž, že Facebook by mohl narazit na problémy v oblasti ochrany osobních údajů.

Firma již nyní čelí stížnostem, že při své snaze o zvýšení příjmů z reklamy nerespektuje soukromí uživatelů.

Autoři: ČTK, Lidovky.cz
  • Vybrali jsme pro Vás