"Studenty se snažím je zasvětit do úskalí spolupráce s výrobcem tak, aby byli připraveni na mantinely, kterými je bude výrobce v praxi ovlivňovat. V podstatě se na ně snažím přenést svoji zkušenost z praxe. V ideálním případě má student již nějaké realizace při studiu za sebou. Samozřejmě každý student je se mnou ve spojení i po ukončení studia tak, aby předávání dalších rad bylo možné. Beru to tak, že se snažím vychovat opravdu kvalitní designéry, se kterými mohu v budoucnu spolupracovat," vysvětlil designér v on-line rozhovoru se čtenáři Lidovek.cz.
Ivan Dlabač v dnešním EsprituZajímá vás spolupráce studia Divan s firmou Linet? Jak vznikalo resuscitační lůžko Multicare? Podrobné informace najdete v magazínu Esprit, dnešní příloze LN. |
Se svými studenty navrhl například elektromobil pro značku Škoda, který můžete vidět na právě probíhajícím Designbloku. Z popularizace designu má Dlabač samozřejmě radost: "Jsem rád, že tato profese je takto široce prezentována a tím vzbuzuje zájem investorů a výrobců a tímto přináší designérům zpětně práci. Zajímají mne posuny u vystavovatelů, kteří vystavují pravidelně. Těším se v podstatě na všechno nové, co uvidím."
Kromě úspěšné spolupráce s firmou Linet (křeslo Multicare) stojí Ivan Dlabač třeba za podobou PET lahve Korunní nebo redesignem motorky Jawa 650 Style. "Myslím, že pro designéra není důležité, aby měl osobní vztah k výrobku, který navrhuje. Ten si vytvoří v průběhu nastudování a navrhování. Dalo by se ale říct, že pokud je tam osobní vztah, může být pro designéra navrhování zábavnější. Pro kvalitního designéra je ale navrhování vždy zábavou," vysvětlil čtenářům.