Razantní filmař se po svých radikálně nízkorozpočtových experimentech vrátil k seriózní produkci a přinejmenším profese kameramana, scénografa nebo kostýmního výtvarníka svěřil do rukou profesionálů.
Pieta je příběhem vymahače dluhů, jenž krutým způsobem mrzačí nešťastné dlužníky. Jednoho dne se ale u dveří jeho bytu objeví neznámá žena, která tvrdí, že je jeho matkou. Otrlý mladík to dlouho nechce akceptovat, nakonec je ale šťastný, že konečně našel blízkého člověka. Jednoho dne ale mámu někdo unese, nejspíš jeden z mladíkových bývalých „klientů“.
Otřesné odhalení
Hlavní hrdina musí postupně vyhledat všechny své oběti, aniž by tušil, k jak otřesnému odhalení dospěje. Film navazuje na nejlepší Kim Ki-dukova díla. Jak už je to u něho zvykem, je plný násilí, včetně šokujících scén jako pojídání vlastní rukou vyříznutého lidského masa. Přes to všechno se ale derou na povrch věčně aktuální témata zločinu a trestu, utrpení a pokání, lásky a odpuštění.
Přijetí u novinářů a odborné veřejnosti bylo velice příznivé. Bude mít stejný názor i porota? To se ukáže až na závěr festivalu, jehož hlavní ceny včetně Zlatého lva budou uděleny v sobotu večer.