Ve dnech 19. až 22. května 2010 by se měl v pražském paláci Žofín na Slovanském ostrově uskutečnit první ročník nového mezinárodního festivalu reklamy PIAF (Prague International Advertising Festival). Jeho autorem je ředitel české pobočky reklamní sítě Publicis Martin Štěpánek, funkci ředitele festivalu přijal Marek Hlavica.
"Je pravda, že dnes si na internetu můžete během chvíle naklikat, jakou reklamu chcete, a podívat se třeba na to, jak vypadají nejkreativnější spoty z Brazílie, ale také platí, že přes všechny blogy, Facebooky či Linked-iny je osobní kontakt a osobní setkání stále nenahraditelné. A to je jen jeden z mnoha důvodů, proč festival vzniká," řekl LN Martin Štěpánek, který celý projekt vymyslel.
Štěpánek přitom nijak nepopírá, že podobných festivalů už existuje na mezinárodní úrovni celá řada – zrovna v příštím týdnu, od 5. do 9. října, se ve slovinské Portoroži bude konat už šestnáctý ročník tradičního festivalu reklamy "Nové Evropy" Golden Drum. Lotyšsko pořádá začátkem léta mezinárodní festival Golden Hammer, svůj mezinárodní festival Red Apple má také Moskva.
Vedle všech těchto spíš regionálně zaměřených projektů samozřejmě existují i světové kreativní festivaly (v Evropě zejména Cannes Lions, ve Spojených státech amerických Clio) a mnoho festivalů oborových (například Epica Awards). "Fakt, že existují i jiné projekty, ale nebrání dalším, aby vznikaly," podotýká Štěpánek.
Logo festivalu využívá motiv japonského origami (papírové skládačky), a protože Piaf znamená francouzsky vrabčák nebo ptáček, má skládačka právě jeho tvar.