6. února 2013 17:00 Lidovky.cz > Zprávy > Design

Vyrobit autosedačku trvá i
tři roky, říkají designéři

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Jiří Přibyl (vlevo) a Martin Imrich (vravo) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jiří Přibyl (vlevo) a Martin Imrich (vravo) | foto: Archiv studia Koncern
Studio Koncern založili Jiří Přibyl a Martin Imrich před třinácti lety. První revoluční autosedačku navrhli už před devíti lety, s tou poslední s názvem Cybex Sirona získali jednu z nejprestižnějších designových cen na světě Red Dot Award. Jak však sami uvedli v on-line rozhovoru se čtenáři Lidovek.cz, průmyslový design se v současnosti zůstává stát na místě.

"Domníváme, že se automobilový design v poslední době točí dost na místě, ale to je tím, že designéři mají čím dál menší vliv na celkový tvar auta a jejich práce se zvrhává v pouhé dekorování povrchů. Dávno je pryč doba 50. a 60. let, kdy dělala auta sochařským způsobem, " uvedli designéři. Zároveň dodávají, že design je vždy reakcí na politiku a dobu, ve které vzniká.

Přečtěte si celý on-line rozhovor s Jiřím Přibylem a Martinem Imrichem

Ačkoli jsou v současnosti velice ceněnými designéry, nebylo tomu tak vždycky. "Průmyslový design je velice náročný obor, kde jsou dlouhodobé horizonty. Na každém projektu se samozřejmě vydělá, ale výraznější zisky přijdou až s opravdu úspěšnými projekty. Většinu vydělaných peněz ale reinvestujeme zpět do rozvoje studia. Kdybychom začínali s tím, že chceme rychle vydělat hodně peněz, založíme si třeba velkoobchod s olejovkama," říkají o své práci.

Studio Koncern

Úspěch studiu Koncern přinesla i práce se sklem, kromě impozantní skleněné stěny pro Lasvit určitě znáte jejich kolekci pro Becherovku.

A jak dlouho jim trvá vyrobit autosedačku? "Některé projekty jsou plynulým navázáním na předešlý model a potom práce trvá od půl roku do jednoho roku. Tento čas se ale spíše se dělí na jednotlivé super intenzivní bloky a koordinace s technickým a technologickým departmentem v Německu. U složitých projektů, které jsou zcela inovativní, jako třeba poslední projekt Sirona, se mohou práce odehrávat až na ploše tří let," říká Martin Přibyl.

Oba se shodují, že designové autosedačky mají na trhu své místo. "Dítě si pamatuje v čem vyrůstalo," uvedli.

I když oba dva svou práci milují, alternativy by našli. Martin Imrich by dal přednost neprobádanému vesmíru a stal by se kosmonautem, což byl jeho sen už od dětství.

"Nikdy v životě jsem nedělal nic, co by mě nebavilo. V případě, že bych nebyl designérem, byl bych námořníkem," dodává Jiří Přibyl.

Článek o dětské autosedačce, která trůní na špičce moderního světového designu najdete v Espritu, středeční příloze Lidových novin.

apeAlena Pecháčková
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Vedoucí ekonomického oddělení

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na Lidovky.cz