- Andamanské ostrovy
Naposledy se měl radar s letem MH 370 spojit u Andamanských ostrovů. Ty leží západně od thajského pobřeží v Andamanském moři. Oblast spravuje Indie, která se také velmi intenzivně zapojila do pátrání. Moře v této oblasti je velmi hluboké a dno je až několik kilometrů pod hladinou.
- Oblast Indického oceánu
|
Že by Boeing letěl na sever, nepřipadá podle viceprezidenta Inmarsatu Chrise McLaughlina v úvahu. Pátrací akce se nyní soustředí na jižní část Indického oceánu. Australské satelity zde zachytily dva předměty, které připomínají trosky ztraceného letadla. Hledání však v posledních dnech kvůli špatnému počasí komplikovala snížená viditelnost.
- Oblast západně od australského města Perth
V pondělí malajsijský premiér Najib Abdul Razak na tiskové konferenci oznámil, že se letadlo zřítilo západně od australského města Perth. Zároveň také vyloučil, že by někdo z 239 pasažérů mohl přežít. Na tomto území měla být také podle dat britského Úřadu pro vyšetřování leteckých neštěstí (AAIB) zachycena poslední stopa letu. Nová oblast pátrání se tak rozšířila na obrovskou rozlohu 319 tisíc kilometrů čtverečních.
VŠE O ZTRACENÉM LETU MH 370 |
- Oblast kolem Malackého průlivu
Poté poslední komunikaci ztraceného boeingu MH 370 s věží, sledoval údajně radar letadlo až k Malackému průlivu. Poté se Boeing 777 ztratil z displeje přístroje. Velitel letectva generál Rodzali Daud později uvedl, že se ale nemuselo jednat o let MH 370. Neidentifikovatelný předmět se na radaru objevil přibližně 320 kilometrů severozápadně od ostrova Penang.
- Hranice mezi Kazachstánem a Turkmenistánem
Ztracený Boeing 777 se může nacházet i na pevnině, tedy přesněji na severu Thajska nebo kolem hranic s Kazachstánem a Turkmenistánem. Do vnitrozemí by se letadlo mohlo nepozorovaně dostat, kdyby se svezlo ve stínu jiného letadla. "Na kvalifikovaném diskuzním fóru se řešila otázka, že pilot nebo únosce mohl změnit směr letu, aby se dostal k jinému letadlu," řekl letecký publicista Martin Velek v České televizi.
Po vypnutí sekundárního odpovídače by dvě letadla blízko sebe vypadaly na radarovém displeji jako jedno. "S vypnutým sekundárním odpovídačem a v těsném zákrytu za letadlem, které umožňuje radarové maskování, mohli letět kamkoliv," spekuluje Velek.
Let MH370 hledá i válečná loď, má detektor černých skříněk
Autorka: Ivana Milenkovičová, Lidovky.cz |