Podle Mayové bude mít bezpečná zóna kapacitu pro 230 vozidel, což odpovídá asi čtyřkilometrové frontě. „Tak by měla být zajištěna bezpečnost nákladních aut a jejich řidičů - nebudou muset být volně na silnici, kde se k nim snaží dostávat migranti,“ řekla ministryně v parlamentu. Zónu budou hlídat francouzští policisté a řidičům kamionů by měla být k dispozici dříve než letos v prosinci.
Rozbitý nos, zničený náklad a střepy v oblečení, popsal řidič kamionu průjezd Calais |
Zástupce místních úřadů ale agentuře AFP řekl, že o plánech, o nichž před poslanci mluvila Mayová, nic neví.
Mayová chce také se svými kolegy v Evropské unii jednat o tom, aby všechna nákladní auta mířící do Británie odpovídala tamním bezpečnostním standardům. Jen sedm procent ilegálních migrantů, které v kamionech objeví britské úřady, je ve vozidlech registrovaných v Británii.
V Calais, kde nákladní vozidla čekají na vjezd do tunelu do kanálu La Manche nebo na trajekt, vznikl divoký tábor, v němž přežívá asi 3000 migrantů snažících se dostat z Francie do Británie. Situaci nedávno zkomplikovala stávka zaměstnanců francouzské trajektové přepravy, kteří zablokovali přístav v Calais. Toho využili migranti, kteří se snažili dostat do kamionů stojící v několikakilometrových frontách.