Uber čelí problémům rovněž v České republice. V pátek vyprší ultimátum pražských taxikářů, kteří požadují řešení situace kolem Uberu a hrozí blokádou.
„TfL se domnívá, že přístup a praktiky Uberu demonstrují nedostatek firemní zodpovědnosti v řadě záležitostí, což může mít bezpečnostní dopady na veřejnost,“ uvedl v pátek úřad.
Uber v Londýně čelí kritice ze strany odborů, zákonodárců a tradičních taxikářů. Firma se proti rozhodnutí TfL může během tří týdnů odvolat. Během tohoto období může podle serveru BBC pokračovat v provozu.
Aby mohl Uber v Londýně jezdit, zaplatí až 85 milionů korun |
„TfL a starosta podlehli nátlaku malé skupiny lidí, kteří chtějí spotřebitelům omezit výběr,“ uvedla společnost Uber. „Hodláme to okamžitě napadnout u soudu,“ dodala. Uber má na odvolání proti rozhodnutí úřadu tři týdny a může pokračovat v provozu, dokud odvolací proces neskončí, píše agentura Reuters.
„Všechny firmy v Londýně musejí hrát podle stejných pravidel a dodržovat vysoké standardy, které od nich očekáváme, a to zejména v oblasti bezpečnosti zákazníků,“ uvedl Khan. „Bylo by chybou, kdyby TfL nadále poskytoval licenci Uberu, pokud existuje možnost, že by to znamenalo hrozbu pro bezpečnost Londýňanů,“ dodal.
Krnáčová musí vyřešit situaci v Praze
Uber svou službu poskytuje v mnoha zemích světa a mnohde se dostal do sporu s místními samosprávami. Za nekalou konkurenci ho považují i taxikáři v České republice.
V pátek vyprší ultimátum, které řidiči ze Sdružení českých taxikářů dali pražské primátorce Adrianě Krnáčové (ANO), aby vyřešila situaci kolem podnikání Uberu v hlavním městě. Jinak taxikáři hrozí blokádou komunikací. Krnáčová nicméně uvedla, že město nemůže Uber zakázat ani pro něj určovat podmínky.
V minulých dnech taxikáři protestovali proti společnosti Uber na ruzyňském letišti. Taxikářům vadí zejména to, že za Uber a podobné služby jezdí řidiči bez taxikářské koncese, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry. Stát by měl podle taxikářů zajistit rovné podmínky na trhu a zabránit Uberu v porušování pravidel. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci takzvané sdílené ekonomiky.