Škoda v současnosti vyrábí hybridní verze vozů Octavia a Superb a elektromobil Enyaq. Loni naopak ukončila výrobu elektromobilu Citigo iV, což zároveň znamenalo konec tohoto nejmenšího modelu značky.
Nové modely i očekávání. Škoda chce znásobit zisky v Indii, plánuje prodej 100 tisíc vozů ročně |
Škoda má podle Schäfera v krátkodobém horizontu produkci elektromobilů zajištěnou. „Když si ale uvědomíte potřebu, kterou podnítí Zelená dohoda pro Evropu, tak budeme potřebovat vytvořit zcela nové výrobní kapacity na baterie. Jen tak budeme schopni v nejbližších letech schopni poptávku pokrýt. A mne osobně by velmi potěšilo, když by se nám podařilo takovou gigatovárnu postavit právě v ČR,“ uvedl.
Nová čtvrtá generace Fabie má být výrazně větší než předchůdce. Podle Schäfera Fabia bude dobré auto pro ty, kteří chtějí buď koupit o něco větší auto, než jaké měli dosud, nebo naopak hodlají přejít do nižšího segmentu z nižší střední třídy. Škoda zároveň chystá novou výbavovou variantu Fabie s důkladnou kalkulací výrobních nákladů a navýšením výrobní kapacity. Doplnil také, že nový model Kushaq vyvinutý pro indický trh, chce automobilka vyvážet i na další trhy, například do severní Afriky.