Od 1. dubna se zaměstnancům zároveň plošně zvednou tarifní mzdy o 2000 korun, což je výsledek loňského kolektivního vyjednávání, stojí v dopisu zaměstnancům podepsaném vedením firmy i odbory.
Škoda Auto chce podle odborů do roku 2023 snížit počet zaměstnanců o 3000 |
K poklesu přispěly nižší objem prodeje kvůli pandemii nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a mimořádné výdaje spojené s emisemi. Tyto negativní dopady částečně zmírnila optimalizace nákladů, oznámil mateřský koncern Volkswagen. Automobilka musela loni na jaře téměř na šest týdnů zastavit kvůli pandemii výrobu.
Bonus se skládá z takzvaného variabilního podnikového bonusu ve výši 34 000 korun a dodatečné jednorázové platby ve výši 6000 korun. „Obě strany jsou si vědomy toho, že situace zatížená pandemií kladla na všechny zaměstnance dodatečné nároky. Bezpečnostní a hygienická opatření mají dopad na práci všech zaměstnanců a vyžadují vyšší míru nasazení a disciplíny,“ stojí v dopisu podepsaném předsedou představenstva Thomasem Schäferem, členkou představenstva pro lidské zdroje Maren Gräfovou a předsedou podnikové rady Jaroslavem Povšíkem.
Kvůli negativním vlivům na finanční výsledky Škody Auto je letošní bonus zhruba poloviční oproti tomu, který dostali zaměstnanci v loňském roce. Loni se zaměstnancům automobilky také zvýšily tarifní mzdy od 1. dubna o 5,7 procenta, kolektivní smlouva platí do 31. března 2021.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.