Loni oděvním průmyslem rezonovala zpráva o smrti slavného návrháře Manfreda Thierryho Muglera (73). Skon tohoto designérského génia, který jako první oblékal modelky různého věku, tvarů, kultur, a nebál se angažovat pornohvězdy či transsexuály, znovu vyvolal poptávku po jeho práci. Často velmi vyzývavé a opulentní. Není tedy divu, že po Muglerově odkazu zatoužil i populární oděvní řetězec a dohodl se na kolaboraci se současným kreativcem značky, Caseym Cadwalladerem.
Minulý týden tak odhalili velmi extravagantní a sexy řadu oblečení, v níž nechyběly ani ikonické návrhy domu Mugler – ultra krátké šaty, hluboké výstřihy, overaly s průstřihy, které zakrývají jen to nejnutnější a oblíbila si je nejedna popová diva. Nebo džínové bundy křížené s korzetem.
Jejich originál zákazníka vyjde na více než 22 tisíc, na štendru v Háemku byly k dostání za „pouhých“ šest tisíc korun. Kolekce Mugler x H&M se tak v pánské sekci vyprodala do posledního nátělníku s korzetovým pasem a v dámském kategorii už lze pořídit jen plavky nebo punčocháče.
Poprvé už v roce 2004
Háemko vytvořilo první kolekci se slavným designérem již v roce 2004. Ovšem zatímco dnes jsou módní kooperace, mix drahého a levného, zcela běžné, před dvaceti lety šlo o šokující novinku. Aby Dior vytvořil pantofle pro Birkenstock, Hermes navrhl hodinky Apple Watch a Gucci stvořil teplákovku pro Adidas, musel vše posvětit Karl Lagerfeld.
Právě tento módní car dal designérům najevo, že se spolupráce s řetězcem, který prodává trička za dvě stovky, nemusí štítit. A tak se společností Hennes & Mauritz spolupracoval nejen on, ale následně i Stella McCartney, Lanvin, Versace a další.
Jen díky nekvalitním materiálům, levné pracovní síle a výrobě v obrovském množství dokáže řetězec své kolekce podepsané známými designéry prodávat za nečekaně malý peníz. Když v roce 2015 Háemko představilo spolupráci s francouzským domem Balmain, kultovní sako s ostrými rameny a falešnými perlami u něj stálo jen asi 12 tisíc, zatímco v originálním butiku na Champs-Élysées by tato paráda zákazníka vyšla na 65 tisíc korun. No, nekupte to!
Kdo si chce takto lákavé kousky pořídit, musí ovšem počítat s tím, že nákup se podobá štvanici a je určen pouze pro odvážné, kteří mají ostré lokty a jimž je prakticky jedno, co do nákupního košíku narvou. Firmě H&M se tak daří vyrábět kolekce s pozlátkem, které jsou vyprodané během několika hodin a rozebrané kusy čeká další přeprodej na online bazarech. Stejně tak pod jménem luxusních značek zdárně maskuje, že ve skutečnosti je jen prodejcem nekvalitní módy.