130 let

Diskuze

Bláhové snění (46.) Proč Ježíš po vzkříšení nepokračoval ve své práci

Víra je mrtvá, nepramení-li z ní činy, víra bez činů je neplodná, činy se vykazuje. Jako je mrtvé tělo bez duše, taková je i víra bez činů.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Jiné pohledy na Ježíšovu smrt
Přiznám se, že je pro mne mnohem zajímavější to, co Ježíš (asi) říkal, než to, zda "skutečně vstal z mrtvých".První prohled:    Ježíšův proces a následná smrt mi vůbec nepřipadá jako "naše vykoupení", ale jako TEST NAŠÍ LIDSKOSTI, ve kterém jsme  PROPADLI.         Staletí zneužívané  (antisemitismem) prvotní odsouzení Ježíše židovským soudem ve skutečnosti znamená to, že nejprve ho odsoudili jeho nejbližší - ti, kteří ho znali nejlépe. Nejde zde o židy - takoví jsme my LIDÉ, a to dodnes.Druhý pohled:     Ježíš byl zřejmě opravdu vyjímečným učitelem lidskosti. To věděli zejména jeho učedníci, kteří ze (zcela pochopitelného) strachu nejen nezabránili jeho kruté smrti, ale navíc se ho (opět ze strachu) i zřekli (Petr). Když Ježíš zemřel, nedokázali se s tím, co se stalo, vyrovnat. Mnozí z nich se v důsledku tohoto šoku mohli dostat do stavu změněného vědomí, takže náhodná setkání s "lidskými lidmi" mohli vnímat jako opětovná setkání s Ježíšem. 
0 0
možnosti
"Jenže než to stačí doříct,
poselství, učení a etiku jeho bratra i s jeho životním dramatem si kdekdo začíná přepisovat po svém."Předpokládám pane Kurasi, že hovoříte i o sobě. Vycházíte přitom z Nového zákona, na který by tato poslední věta také seděla.Takže například citujete: "Neodporujte zlu, buďte dobří k těm, kdo jsou na vás zlí, a modlete se za ty, kdo vás perzekvují." Na to by se mohlo citovat toto: "Jeho žáci se ho ptali a říkali mu: Chceš, abychom se postili? A jakým způsobem se máme modlit a dávat almužnu? Ježíš řekl: Nelžete a nedělejte nic, co sami nenávidíte, protože všechno je před nebem vidět. Neboť není nic skrytého, co nebude odhaleno a nic tajného, co by nevyšlo najevo." Anebo:"Jesus said to them: If you fast, you will bring forth sin for yourselves. And if you pray, you will be condemned. And if you give alms, you will do harm to your spirits. And if you go into any land and wander from place to place, (and) if they take you in, (then) eat what they will set before you. Heal the sick among them! For what goes into your mouth will not defile you. Rather, what comes out of your mouth will defile you." (Jsem líný překládat)Jak vidíte, nic o modlení, neodporování zlu ani o tom, být dobrý ke zlým. A už vůbec ne o setřásání prachu a příkazech kázat pouze židům. Zato uzdravování nemocných je důležité. Otázkou je, co se míní slovem nemocný a co uzdravováním. Někteří to pochopili tak, že to znamená zlikvidovat všechno, co odporuje "pravé" víře.Pokud se týká těch chytrých hadů a neškodných holubic, mohlo by se k tomu citovat to, co jste nějak vynechal: "Jesus says: The Pharisees and the scribes have received the keys of knowledge, (but) they have hidden them. Neither have they entered, nor have they allowed to enter those who wish to. You, however, be as shrewd as serpents and as innocent as doves!"Hodně se mi líbí tento citát: Jesus says: "Become passers-by." His disciples said to him: "Who are you to say this to us?" "Do you not realized from what I say to you who I am? But you have become like the Jews! They love the tree, (but) they hate its fruit. Or they love the fruit, (but) they hate the tree."A to je vzkaz i pro vás, pane Kurasi: Staňte se neulpívajícím. 
0 0
možnosti

Ctenarcp

29. 12. 2012 6:18
Virgin Birth Not So Miraculous in Animal Kingdom
http://news.sciencemag.org/sciencenow/2012/12/slideshow-virgin-birth-not-so-mi.html?ref=em  Srdečně zdravím, pane Kurasi.
0 0
možnosti

Leopardo Di Cardio

28. 12. 2012 14:50
autora
si velice vážím, jeho knihu o tom jak zabít civilizaci jsem doslova zhltnul. Jeho závěr o tom, že Ježíš na kříži nezemřel je ale pouhou nepodloženou spekulací, kterou ostatně vyvrátila již sama německá liberální !!! kritika v devatenáctém století (Strauss). Je paradoxní, že zde pan Kuras přejímá oficiální názor islámu, na tuto otázku a je evidentní že o věci, veden svým světonázorem, příliš nepřemýšlel. Pro pohled z druhé strany : http://www.rozumnavira.cz ;
0 0
možnosti

Martin.S

28. 12. 2012 13:34
Pravdou, je že někteří
Pravdou, je že někteří odsouzenci mohli být na kříži i po několik dní, ovšem v tichosti zde byl zamlčen fakt, co předcházelo ukřižování a dále rozebráno probodnutí boku tak, jak se událo. Především zde nebylo vůbec vzato v úvahu tělesně zcela vyčerpávající bičování, které právě oslabilo Ježíše natolik, že umírá na kříži záhy, za pouhé tři hodiny. O římském bičování je známo, že bylo nemilosrdné a brutální. Sestávalo zpravidla z 39 ran (často však více, podle povahy vojáka, který ho prováděl). Vojáci používali biče z kožených řemínků, ve kterých byly vpleteny kovové kuličky. Když se bič zařízl do těla, kuličky vytvořily hluboké modřiny a zhmožděniny, které se při dalších úderech roztrhly. Dále byly na biči ostré kousky kostí, které v mase způsobovaly tržné rány. Pro představu: Eusebius popisuje takovéto bičování jako násilí, při kterém byly nemilosrdně obnaženy žíly, holé svaly, šlachy a vnitřnosti oběti. Mnozí lidé zemřeli po takovém bičování ještě dřív, než mohli být ukřižováni. Na kříži, chtěl-li člověk vydechnout, musel se vzepřít na nohou, aby na okamžik uvolnil napětí svalů. Přitom hřeb protrhl kůži na nohou a nakonec se zablokoval o zanártní kosti. Když se ukřižovanému podařilo vydechnout, mohl se na okamžik uvolnit a znovu se nadechnout. Pro další výdech se opět musel vysunout nahoru, čímž si záda rozedíral o dřevo kříže. To pokračovalo tak dlouho, dokud oběť nezeslábla vyčerpáním natolik, že se již nedokázala vzepřít a znovu vydechnout. V důsledku zpomaleného dýchání, ke kterému docházelo na kříži, se oběť dostala do respirační acidózy. Znamená to, že oxid uhličitý v krvi se rozpouští jako kyselina uhličitá a zvyšuje kyselost krve, což postupně vede k nepravidelnosti srdečního tepu a srdeční zástavě, která byla příčinou smrti. Hypovolemický šok způsobený ztrátou krve v důsledku brutálního bičování způsobil trvalé zrychlení srdečního tepu, které urychlilo selhání srdce, a projevilo se shromážděním perikardiální tekutiny v membráně kolem srdce a pleurální tekutiny kolem plic. Když římský voják přišel ke kříži, přesvědčil se zabodnutím kopí do boku. Kopí probodlo plíci a srdce, takže po vytažení kopí vytekla perikardiální a pleurální tekutina. Ta vypadá jako průzračná kapalina podobná vodě, a za ní následovalo velké množství krve, jak píše evangelista Jan 19,34: "Jeden z vojáků mu probodl bok kopím a hned vyšla krev a voda." V tento okamžik byl tedy Ježíš zcela prokazatelně mrtev.
0 0
možnosti

Jiri12

28. 12. 2012 13:13
Pane Semíne, kde jste?
Tohle jste autore přehnal...
0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás