Ukončí také deset let trvající úsilí o přeměnu evropského konsorcia s historií silného vlivu francouzské a německé vlády na běžnou společnost a připravit firmu na digitální inovace v odvětví.
Airbus smí přijmout od států stamiliony eur na vývoj těžkotonážní helikoptéry |
V rámci reorganizace bude mít firma nyní jedinou centrálu, ve francouzském Toulouse. Fabrice Brégier se pak stává prvním provozním ředitelem celé skupiny a prezidentem výroby komerčních letadel. Podle dřívějších zpráv by reorganizace měla způsobit rovněž zrušení tisíc pracovních míst.
Nová struktura přichází téměř deset let poté, co se představitelé Francie a Německa dohodli v Toulouse na zrušení systému duální kontroly nad společností. Funkce generálního ředitele byla rozdělena mezi dvě osoby Francouze a Němce.
O pět let později se firma rozhodla, že bude mít pouze jednoho generálního ředitele a za další rok byl omezen politický vliv francouzské a německé vlády.
Airbus nyní bude muset vyřešit ještě několik problémů. Mimo jiné firma čelí vyšetřování kvůli podezření z korupce v Británii, Francii a Rakousku a bude muset rozhodnout, jak dlouho udrží výrobu obřího letounu A380, jehož prodej prudce klesl.