nevim, co kluci ve Fordu delali, ale vzhledem ke zminene "restrukturalizaci dluhu" to spise vypada na ucetnicka kouzla nez na nejake zvyseni odbytu (popr. alespon navraceni predchozich urovni prodeje). pokud nekdo vite vice a rozumite tomu, tak se omlouvam za sve amaterske nazory :) spise mi to vsak pripomina praktiky bank. tato kultura se bude cim dal tim vice rozmahat, je to logicke ... ovsem do budoucna je to cesta pouze k vetsim problemum. myslim, ze Amerika to neustoji :)
Nic osobního, ale podobně nezasvěcené leč VÝHRADNĚ pesimistické reakce se objeví, když sem z US dolehne dobrá zpráva o Fordu.
I bez té restrukturalizace byla ztráta výrazně nižší (424mio před zdaněním), než analytici očekávali.A ti samozřejmě snižení ztráty očekávali, protože to je to, co Ford posledních pár měsíců dělá.
V sedmi z posledních osmi měsíců FoMoCo navyšoval svůj market-share. Aktuálně je na 17pct, za červenec se očekává (už by se skoro chtělo napsat "samozřejmě") další zvýšení. Někdo hovoří i o 18+, ale uvidíme/uslyšíme 3. srpna.
V červnových prodejích se Ford vzdálil Toyotě (na US trhu) na rozdíl 20 tisíc, cca tolik mu chybělo do GM. (Přitom Ford zároveň snižuje pobídky neboli "slevy"; u GM je tomu aktuálně naopak.) Zásoby vozů u delarů Fordu jsou údajně na dlouhodobém minimu. Dalších pár měsíců bude jízda.
Akcie před otevřením NYSE vylétly až na $7.10. Po otevření to trochu opadlo, protože se vybírají zisky. Ale není pochb o tom, že to půjde znovu nahoru. Začátkem měsíce byly na 6, v květnu FoMoCo vydal emisy za 4.75 (jen se po ní zaprášilo), na přelomu roku byl F za $1+.
ale obávám se, že se ještě dočkáme překvapení i v Evropě.
Stačí se podívat jakou díru udělal v 1. pololetí ještě nedávno velebený Fiat