Pokud vím, tak z ropy se "dělá" jak benzin, tak nafta, a nafta se dělá z toho, co zbyde po odstranění benzinu. Takže množství vyrobeného benzinu a vyrobené nafty jsou na sebe vázaná. A za komančů to bylo tak, že všechny náklaďáky byly diesely, osobních aut bylo málo, a proto byly přebytky benzinu. Výtěžnost benzinu se snad dá zvýšit krakováním, ale to stojí peníze.
Nehádám se, že to co jsem napsal je úplně správně, nejsem chemik.
Nafta nepatří do motoru , ale do rafinérie .1/ smrdí 2/ je drahá 3/ nespolehlivá v zimě 4/ je jen pro nafoukané pitomce co se chlubí tím že jejich auto je dražší protože je naftové a každý přece ví že dýzl je frajeřina že páni AUDINÁŘI.
dost přestřelili když ji přestali vyrábět kvůlivá ....
Vette se porad vyrabi. Podivejte se na caranddriver.com.
Nafta ( Diesel #2 ) nyni v USA je az o 20 % drazsi proti benzinu ( regular unlleaded ), tudiz nema cenu kupovat auta s dieselovymi motory vyjma nakladnich aut.
1) Není ta vyšší cena nafty vyvážena nižší spotřebou?
2) Diesely jsou podstatně dražší, než benzinové motory (nákupní cena).
najdete na http://www.rhoadescar.com/jumpshow.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://www.rhoadescar.com/jumpshow.htm