130 let

Diskuze

Auta se 'šidičem' emisí nestáhneme. Nic jim není, říkají čeští prodejci

Autobazary tvrdí, že na svých tržbách zatím nijak nepocítily skandál s manipulováním emisních testů u vozů z koncernu Volkswagen. Auta s podvodným softwarem, který je nainstalovaný také v 1,2 milionu škodovek, z prodeje stahovat nechtějí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

1. 10. 2015 12:17

Nedá mi to, abych s nostalgií nevzpomněl na Trabanta, se kterým jsem před lety zamořoval kouřem a smradem ze spáleného oleje okolní krajinu. Jak by asi Trabant uspěl při měření exhalací v síti dnešních ekologických předpisů?

0 0
možnosti
FL

F. Lesniak

30. 9. 2015 10:33

Osobně neznám nikoho, kdo by věděl, kolik emisí vyprodukuje jeho auto a jaké jsou limity. To opravdu téměř nikoho nezajímá.  Zajímá je ale spotřeba. Takže klid. Je to jen bouře ve sklenici vody. Mimochodem, stačí se podívat na dýmající komíny.

0 0
možnosti
VK

30. 9. 2015 10:26

Trochu odbočím. Emise nemá možnost běžný občan zjistit, ale spotřebu ano.

        Vhodným námětem pro časopis D-test by bylo testování spotřeby nově uváděných automobilů. Automobilky dělají ze svých zákazníků blby tím, že uvádějí u svých výrobků nereálně nízkou spotřebu. Solidní výrobce by měl uvádět spotřebu paliva, jakou dosahuje většina řidičů za běžného provozu. Třeba spotřeba na trase Praha-Štěchovice-Praha za slunečného počasí. Nechat ujet 10 řidičů, jednou klidným tempem, potom "sportovně", spočítat průměry a ty potom uvádět v "techničáku". Bylo  by to k zákazníkům férovější, nežli nereálné hodnoty, které jsou udávány doposud.

0 0
možnosti
PP

30. 9. 2015 9:37

Ten bohorovný přístup se mi nelíbí. Čeští prodejci by měli přestat lhát zákazníkům a deklarovat reálnou spotřebu aut dieselových i benzinových. Je absurdní když stejný model nového auta má v USA deklarovanou nezanedbatelně vyšší spotřebu než v ČR.

0 0
možnosti
JU

30. 9. 2015 9:33

No bodeť. Akorát by tendle zyebanej stát měl všem vrátit ekologické daně z prodeje starších "neekologických" vozidel.

0 0
možnosti
IV

I. Veselý

30. 9. 2015 9:32

Nějak té aféře nerozumím. 

V některém z článků k tomu jsem četl jak měření probíhá a pochopil jsem, že má striktní pravidla. Takže pokud je při měření pouze simulován provoz někde v laboratoři a díky přidanému softwaru auto limitům vyhoví je chyba na straně tvůrců metodiky měření a ne na straně výrobce. Ten se jenom přizpůsobil a upravil auta tak, aby laboratorním testům vyhověla.

Pokud předpis obsahuje zmínku o emisích v reálném provozu má současná aféra nějakou podstatu.

Já bych se při soudech v této záležitosti zaměřil na formulaci normy o emisích a až by bylo nezpochybnitelné, že předepisuje limity i pro provoz tak bych pokračoval v odsuzování VW. Totiž, pokud autoři normu vytvořili, byť ve snaze o čistší životní prostředí, špatně není to teď problém výrobců.

0 0
možnosti
JK

3. 10. 2015 7:00

No opravdu tomu nerozumite. Ty auta musi v beznem provozu splnovat urcite limity. Ty limity prekracuji 20 az 40 krat !!! Vladni agentura EPA na to nemohla prijit protoze kdyz to auto testovali a simulovali bezny provoz tak to to auto poznalo a preplo na jiny provoz pri kterem ty limity splnuje. Ve VW tam dali software ktery dokazal oklamat EPA pri testovani. Jde o jasny podvod a VW uz to priznal.

0 0
možnosti
PV

30. 9. 2015 8:54

Samozřejmě, každý, kdo by si nechal upravit řídící jednotku na tom PRODĚLÁ. Software umožnil, aby auto prošlo testy na škodliviny (jejichž daleko největším zdrojem jsou naftové lokomotivy, nákladní auta, plynové vytápění atd.) a přtom podávalo v běžném provozu co nejlepší výkon.

Když se software "opraví" sníží se výkon auta i jeho životnost.

Mimochodem, kdyby to chtěli dělat u nás, najdou se firmy, které to budou řidičům tajně nastavovat zpátky!

0 0
možnosti
JC

30. 9. 2015 8:26

Pokud je pravdou, že tyto vozy splňují  Evropské normy není nejmenšího důvodu jezdit s nimi do servisu a nechat si dělat nějaké úpravy . Američané mají prostě jiné přísnější normy a tam mohou mít tyto vozy problém , ale myslím že žádný soukromník si nikdy soukromě v Evropě koupené auto, už kvůli ceně dopravy,  do USA nepoveze . Takže řešíme problém který se lidí v Evropě fakticky netýká .

0 0
možnosti
LK

30. 9. 2015 8:24

"Šidič emisí" šetří mojí peněženku. Bez něj bych musel kupovat každých 10 000 km  nový drahý filtr.

0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás