Středa 3. června 2020svátek má Tamara 23 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Auto

Hyundai chce přetáhnout prodejce VW a Škody, jež mohla poškodit dieselgate

Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto. | foto: Reuters

PRAHA Tuzemské zastoupení automobilky Hyundai oslovilo v minulých dnech prodejce konkurenčních značek Volkswagen a Škoda, zda by chtěli prodávat vozy korejské značky. Hyundai to v úterý uvedl v tiskové zprávě. Korejská automobilka se v Česku dlouhodobě vůči Škodě vymezuje ve svých reklamních kampaních. Škoda nechtěla nynější krok konkurenta komentovat.

Hyundai uvedl, že se na dealery obrátil poté, co se v médiích několikrát objevila zpráva o aféře s podvodným softwarem německého Volkswagenu, potažmo Škody Auto. Prodejci těchto značek se podle dopisu mohou cítit poškozeni, a proto jim Hyundai nabízí spolupráci.

„Hyundai roste dlouhodobě na evropském i českém trhu. Plánujeme rozšiřovat naše služby a nabídku a k tomu budeme potřebovat další profesionály z oboru. Proto jsme se rozhodli oslovit ty, kteří se podle našeho názoru mohou cítit u jejich stávajícího partnera díky nepříjemným dopadům kauzy s podvodnými softwary ohrožení, a nabídnout jim možnost spolupráce s naší značkou,“ uvedl manažer dealerské sítě Hyundai Pavel Rokoš.

Hyundai se dřív v reklamě srovnával se Škodou

Škoda na českém trhu do září zvýšila prodej o čtyři procenta na 63 664 vozů a patří jí první místo. Druhý Volkswagen posílil o téměř šest procent na 20 584 prodaných aut a třetí Hyundai zvýšil odbyt o zhruba čtyři procenta na 15 966 aut. Ze sedmi nabízených modelů Škody jich pět obsadilo první místo ve své třídě a dva skončily druhé.

Hyundai mělo na začátku roku v Česku 54 prodejních míst, celkově jich plánuje 70. V roce 2014 část prodejců od Hyundai odešla poté, co jim firma v dodatku ke smlouvě pod názvem Etický kodex omezila vyplácení bonusů za prodaná auta. Po odstoupení od smlouvy po nich Hyundai požadoval milionové pokuty. Škoda má okolo 190 dealerů.

Dealeři Hyundai v minulosti na svých stáncích umisťovali vozy Škoda, aby zákazníci mohli srovnávat jejich výbavu. Hyundai také používal srovnávací televizní reklamu se škodovkami s narážkami na „souseda z Boleslavi“.

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...