Tyto vozy budou určené nejen pro domácí trh, ale i pro vývoz.
„Chystáme se udělat z Číny globální výrobní a vývozní centrum společnosti. Poprvé přesuneme výrobu určitých vozů ze Švédsky do Číny v celém rozsahu,“ řekl agentuře Reuters zdroj z Volva.
Světový bestseller se v Česku neprosadil. Corrolu si koupilo jen 12 tisíc lidí |
Závod v Tchaj-čou, který vlastní Geely, ale provozovat ho bude Volvo, by měl zahájit výrobu v tomto čtvrtletí. Závod by měl vyrábět převážně malé vozy určené pro domácí trh i pro vývoz.
Továrna v Tchaj-čou bude třetím montážním závodem Volva v Číně. Automobilka má také dvě továrny v Evropě - ve Švédsku a Belgii, a staví nový závod v Jižní Karolíně v USA.
Geely koupila Volvo od americké automobilky Ford za 1,8 miliardy dolaru před šesti lety. Málokdo si myslel, že by spojení mělo mít zjevné výhody, zdá se však, že funguje. Obě firmy společně kupují součástky, vyvíjejí technologie a zvyšují kapacitu a prodej obou značek roste.
Prodej Volva v Číně a USA ve třetím čtvrtletí vzrostl o více než pětinu a provozní zisk o 62 procent. Geely loni zvýšila prodej aut o 22 procent.