Čína vyslala na oběžnou dráhu experimentální satelit pro 6G. Slibuje i varování před katastrofami |
Září a říjen jsou považovány za hlavní sezonu prodeje aut v Číně a odborníci z odvětví tyto měsíce označují za zlaté září a stříbrný říjen. V horkých letních měsících totiž nebývá velký zájem o nákup aut a zájemci se vracejí do autosalonů až v září a říjnu, kdy horka pominou.
Prodej osobních aut se v říjnu zvýšil o devět procent. Některé automobilky, jako například japonská Toyota, zaznamenaly růst o více než deset procent. Prodej komerčních vozů vzrostl o 30 procent, zejména díky vládním investicím do infrastruktury a výměně starších nákladních aut za nové, které splňují přísnější emisní pravidla. Komerční vozy se na celkovém prodeji aut podílejí zhruba čtvrtinou.
Prodej aut na alternativní pohon, v Číně označovaných NEV (New Energy Vehicles), vzrostl v říjnu o 105 procent na 160 000 a vyšší byl čtvrtý měsíc za sebou. Do této skupiny spadají elektrické hybridní vozy, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem. Výrobci těchto aut, jako jsou čínské firmy Nio a Xpeng či americká společnost Tesla, rozšiřují v Číně výrobní kapacity. Vláda v Pekingu totiž prosazuje takzvané zelenější vozy ve snaze zlepšit znečištěné ovzduší, uvedla agentura Reuters.
Škoda Auto za letošek dodala přibližně o pětinu méně vozů. Výpadek se automobilce nahradit nepodaří |
Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Prodej aut se ale v Číně vinou přetrvávajícího poklesu poptávky už skoro dva roky snižuje. Loni klesl o 8,2 procenta, letos CAAM očekává propad prodeje z loňských 25 milionů o deset až 20 procent.