Mírný meziroční nárůst za poslední měsíc u osobních a lehkých užitkových automobilů podle svazu negativní situaci nemění, protože odráží loňský nestandardně velký zářijový pokles, způsobený zavedením nového emisního předpisu.
Prodej nových aut v Německu v září oproti loňsku vzrostl. Škoda zůstává nejsilnější dováženou značkou |
První je značka Škoda s poklesem o 12 procent na 56 647 prodaných aut, což představuje přes 38 procent trhu. Následuje Hyundai, které prodej klesl o 17 procent na 11 939 vozů, a třetí je Volkswagen se snížením o 18 procent na 10 849 aut. Na dalších místech jsou značky Dacia a Toyota s prodejem 7328 a 6879 vozů.
Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (15 041), Škoda Fabia (12 280), Škoda Scala (6508), Škoda Karoq (6259) a Škoda Kamiq. Následuje Hyundai i30. Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 35,6 procenta, dále nižší střední s 16,9 procenta a malé vozy s 16,5 procenta. Z hlediska paliva vede benzin s 65,8 procenta, diesely mají podíl 29,3 procenta. Přibližně 72 procent aut pořídily firmy a zbytek soukromé osoby.
Volkswagen investuje do elektrifikace v Číně další miliardy, třetina aut by měla být na elektřinu |
Registrace nových lehkých užitkových vozů klesly o 23,5 procenta na 11.933 aut. První je značka Peugeot s 1808 registrovanými vozy, druhý skončil Volkswagen a třetí Fiat. Prodej nákladních vozů se snížil o 34,9 procenta na 5019 aut. První je značka MAN, za ní skončil Mercedes-Benz a DAF.
Prodej nových autobusů vzrostl o 4,2 procenta na 966 vozidel. Nejprodávanější je značka Iveco Bus s 366 registrovanými autobusy, následují SOR a MAN.
Registrace nových motocyklů stouply o 8,2 procenta na 18 098 strojů. V září pak vzrostly meziročně o 10,4 procenta. První je značka Honda s 3500 registrovanými motocykly, druhá skončila Yamaha (1651) a třetí CF Moto (1313).