Blanka zatím ulevila Argentinské a Veletržní. Provoz naopak vzrostl na Praze 6

Autor:
  17:04
PRAHA - Tunel Blanka zatím nejvíc ulevil Argentinské, Veletržní a Nuselskému mostu. Naopak nejvíc aut přibylo v Patočkově, v Holešovičkách a Jugoslávských partyzánů. Vyplývá to z výsledků dosavadních měření Technické správy komunikací (TSK), které zveřejnila na svém webu.
Do pražského tunelového komplexu Blanka vjeli 19. září první řidiči

Do pražského tunelového komplexu Blanka vjeli 19. září první řidiči | foto: ČTK

Blanka byla otevřena letos v září a denně jí projede více než 60 tisíc automobilů. Prahu vyšla stavba i s napojením na Strahovský tunel na 43 miliard.

Podle posledních měření ze čtvrtka 29. října Veletržní ulici v Praze 7 projede denně asi 20 500 aut, před zprovozněním Blanky to bylo zhruba 35 000 vozů. V Argentinské v Praze 7 se počet snížil z 50 300 vozů na 38 100. O necelých 12 procent klesl provoz na Nuselském mostě, nyní tudy projede 68 400 aut denně - Nuselský most však TSK nyní opravuje a provoz je tu omezen.

Naopak nárůst zaznamenala Patočkova ulice v Praze 6, kde se počet zvedl proti letošnímu jaru asi o 12 tisíc aut denně na současných 42 tisíc aut. Z povrchových komunikací, na kterých TSK intenzitu dopravy měří, povoz vzrostl také v ulici v Holešovičkách v Praze 8 nebo Jugoslávských partyzánů v Praze 6.

Celkově ale nejvíce vozidel přibylo ve Strahovském tunelu a v tunelu Mrázovka. V obou případech vzrostl o zhruba 19 procent - Strahovským tunelem projede 65 600 aut, Mrázovkou 69 200 aut. Oba tunely navazují na tunel Blanka a jsou příjezdovými, či odjezdovými komunikacemi Blanky.

Na zhodnocení je brzy

Tunel Blanka tvoří tři tunely, Bubenečský, Dejvický a Brusnický. Nejvytíženějším z nich je Brusnický, kterým projede denně 64 200 aut, zbylými dvěma to je něco přes 60 tisíc vozů.

Podle TSK je ale brzy na zhodnocení dopadu zprovoznění tunelu na dopravu v Praze. „Veškeré výsledky je třeba brát jako prvotní a pouze orientační, neboť řidiči se teprve seznamují s nabídkou nové dopravní stavby,“ píše se na webu TSK.

Asi šestikilometrový tunel se otevřel letos v září po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála město 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Denně projede tunelem asi 70 tisíc vozidel.

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.