Je to složité. Nicméně víme, že media ovlivňují chování lidí.
. . .
Asi se již nikdy z našich medií nedovíme, že před "krizí" v USA v r.2008 bylo zničeno hurikánem Katrina a spol. v r.2005 obydlené území o rozloze Velké Británie. Jak nejrychleji zajistit původní stav takového území? Víme, že nejpoužitelnější jsou finanční prostředky (dolary), takže si USA napůjčovalo tolik, že státy z kterých si USA napůjčovaly měly následně trochu problémy s přístupem k dolarům, nicméně i spoustu obchodních příležitostí.
Stejně tak Velká krize byla důsledkem 1.světové, jednostranná zbrojařská výroba, ničení bohatství států a lidí v nich žijících. O devastaci hospodářských a lidských zdrojů během 2.světové ani nemluvě, mnoho lidí ji má v paměti. Snad 3/4 zničeného bohatství se budovalo znovu, nehledě na práci lidí, která mohla být jimi vykonána (proto rozumím Polákům).
Analytici nemusí operovat ekonomickými poměry na pustém ostrově. Stačí když budou analyzovat hospodářské a lidské poměry v našich obnovovaných územích po záplavách.
jak již z názvu je patrno, analyzuje nepřehlednou spoustu skutečností - tedy to co se stalo. Chytrý a vzdělaný čtenář se z toho poučí.
Lidé ale chtějí něco jiného: chtějí znát budoucnost. A protože je po tom čtenářská poptávka, analytici vyhoví. Chyby a omyly jdou tak jednoznačně na vrub čtenářů a posluchačů, nikoli analytiků.
To máte jako když všichni víme, že přinést relevantní, alespoň pravděpodobnou předpověď počasí lze na den nebo dva. lidé ale chtějí předpovědět jak bude v červenci nebo jaká bude zima. Tak jim to meteorolog řekne a když vypnou kameru a odejdou ještě půl hodiny se směje.