130 let

Diskuze

ČD představily první lokomotivu Taurus ve firemních barvách

České dráhy (ČD) ukázaly na brněnském hlavním nádraží první elektrickou lokomotivu Taurus od Siemensu ve firemním modrobílém nátěru s logem ČD. Od prosince 2014 bude vozit mezi Prahou, Brnem, Vídní a Štýrským Hradcem jednotky Railjet. Celkem jich budou mít ČD sedm. První z lokomotiv nese jméno Spirit of Brno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

18. 9. 2013 14:20
Proč?

Proč přesně pořizují ČD lokomotivy schopné jet rychlostí 357 km/h, když u nás nemohou jet rychleji než 160?

0 0
možnosti

J. Holič

18. 9. 2013 14:57
Re: Proč?

ČD nepořizují lokomotivy schopné jet 357 km/h, pouze si je pronajímají. Dále doporučuji si uvědomit, že rychlostní rekordy se provádějí v jiném režimu, než běžný provoz. Kupříkladu Francouzi sice dosáhli rekordu 574,8 km/h s jejich patrovým rychlovlakem TGV 2N, ale běžně s ním jezdí jen 300 km/h. V případě Taurusů sice nebyl stroj nijak výrazně upraven (pro rekord TGV dostalo speciální dvojkolí a zvýšilo se napětí v troleji), jen se mu odebral pluh a stěrače, ale i tak se jedná o zásadní přetížení celého stroje, které mu krátkodobě nijak neublíží, ale není s ním počítáno pro pravidelný provoz (nekupujeme vozidlo, abychom ho po pár letech mohli poslat do šrotu). Ty Taurusy jsou el. lokomotivy pro rychlost 230 km/h, což je i maximální rychlost Railjetů. Tato rychlost sice není na všech tratích v Rakousku (většinou je na 200) a na žádné z našich, ale železniční vozidla se kupují ne na 5 let, ale na třeba na 40. Přinejmenším těch 160 už u nás nebude špičkou moc dlouho.

0 0
možnosti