Jízda z Olomouce do Prahy například místo 310 korun vyjde na 220 korun. Obdobně základní jízdné z Ostravy klesne z 438 korun na 295 korun, uvedly České dráhy. Dráhy zlevnily jen tři dny poté, co na hlavní železniční trať spojující Ostravu s Prahou vyjely konkurenční spoje Regiojet.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Akční sleva mezi Prahou a Hradcem Králové by měla trvat do konce října, ale bližší časové omezení u ostatních nabídek zatím nemáme," řekla Kateřina Šubová z tiskového oddělení Českých drah. Pokud si zákazník koupí jízdenku na delší trasu než 140 kilometrů, získá zároveň zdarma místenku do druhé třídy. Bezplatná ale nebude místenka na spoje pendolino.
Kromě obyčejného a zákaznického jízdného České dráhy na vybraných tratích sleví i jízdenky SporoTicket. Koncept slev pod názvem ČD Promo dopravce využívá po celé republice s cílem podpořit vybrané dálkové i regionální spoje.
Trasa | Obyčejná/zákaznická | Obyčejná/zákaznická - studenti |
---|---|---|
Praha - Pardubice hl.n. | 110/100 Kč | 74/74 Kč |
Praha - Zábřeh na Moravě | 190/170 Kč | 140/130 Kč |
Praha - Hradec Králové | 90/80 Kč | 65/60 Kč |
Praha - Brno | 180/160 Kč | 135/120 Kč |
Praha - Havířov | 330/295 Kč | 250/200 Kč |
Praha - Hranice na Moravě | 275/250 Kč | 204/190 Kč |
Cena základního jízdného u konkurenčního Regiojetu mezi Ostravou a Prahou koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží činí 420 korun. Jízdné prostřednictvím takzvané kreditní jízdenky cestujícího vyjde na 230 korun.
Služby RegioJetuSoukromý RegioJet patří do skupiny Student Agency. Na trase Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha budou jezdit tři spoje RegioJetu denně každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s 18 spoji denně. Českým drahám chce RegioJet konkurovat také poskytovanými službami, nabízí bezplatné bezdrátové připojení k internetu a zdarma denní tisk a nápoje. |
Podmínkou je bezplatná registrace na stránkách dopravce. Za 295 korun budou cestovat lidé využívající otevřenou jízdenku, kteří si online nebo textovou zprávou bezplatně rezervují místenku.
Podle mluvčího Regiojetu Aleše Ondrůje představené změny jízdného Českých drah nejdou správným směrem. "Namísto toho, aby dráhy představily zásadní zlepšení služeb pro cestující, přišly s úpravou cen," uvedl. Podle něj jde zároveň o zneužití monopolního postavení drah a skutečnosti, že ČD dostávají dotace na provozování svých vlaků. "RegioJet v této souvislosti hodlá rychle podniknout příslušné kroky a nepřipustit nefér podnikatelské praktiky a zneužívání dotací od daňových poplatníků," sdělil Ondrůj.