S každou jízdou vlakem "kupuju auto". Kromě "kultury" cestování vlaky, v lepším případě z roku 1980, tak by mi postačilo elementární dodržování jízdního řádu. Jen letos jsem jel 9x Ostrava-Praha-Ostrava. No, až na dnešní jízdu Pendolinem, vždy zpoždění někde mezi 15 až 90 minutami. Když si k tomu připočtu netopící vagony, místenky do neexistujících vagonů, tak finanční úspora mi za to prostě nestojí.
aby nasrali úplně každého, kdo někdy jejich služeb použil.
Nejezdím s ČD a přesto prostřednictvím daní platím myslím si že jim o nějakého, ještě věčně nespokojeného zákazníka vůbec nejde. Stát a tedy my to zacálujem a je třeba si přidat na platech ,manažérů.
Naše dráhy mají v ekonomice jasno jak málo kdo!Zdraží jízdné ,každy sudý týden a jsou vysmátiKdyby to nevyšlo tak zdraží jízdné i každý lichý týden a je to vyřešenoKdyby ani to nevyšlo tak nebudou vozit nikoho a každý občan bude platit paušální jízdné přímo s platu at jede nebo ne
se tomuto výsledku nedivím,neboť ČD ruší spoje využívané a ponechávají spoje v časech,které nejsou tak zajímaé,tudíž cestující volí jiné alternativy./Konkrétně trať Olomouc - Opava,kde stále více spojů na některých zastávkách jen projíždí o proti roku 2006 tak 50%/ČD nemají zájem vozit lidi!!!Snad jen fanoušky demolující vlaky??!!
Tak dlouho se chodí se džbánek pro vodu, až se ucho utrhne. České dráhy nejméně 15 let rok co rok šachovali s cenami, průběžně zdražovali a v posledních dvou letech dokonce začali kašlat na svoje stálé zákazníky. To se pak není co divit, že jim utíkají. Pokud to takhle půjde dál, budou poklesy dramatické, protože i ten poslední Venca z Ústí si umí spočítat, že když pojedou v autě dva, tak už se vyplatí auto.
Dokut do nich stát pohrne penízky nic se nezmění . Lidi (cestující) jsou pro ně jen přítěž.
A co je čeká teprve letos? Když polovinu minulého roku byla drahá ropa a auta ještě stála hodně, tak jim ubylo tolik cestujících. Po výrazném zdražení jízdného, výrazném zlevnění ropy i aut, těžko cestujících přibude. Teď už se vlakem prakticky nikomu nevyplatí jezdit. Autem se v jednom člověku v trochu úspornějším autě dá za stenou cenu jako vlakem jezdit v pohodě i trasa Ostrava Praha, apod. Co teprve ve více lidech. O pohodlí vlastního auta ani nemluvě při srovnání s tím hnusem ČD.
hm, tak Octavia ma naklady benzin+amortizace+servis+pojisteni cca 5 Kc za km. Cas jizdy Ostrava - Praha minimalne 4 hodiny a to jeste docela kaslu na predpisy. Notebook za volant pri rizeni nemohu pouzivat.
Me stoji vlak z Ostravy 160 Kc (Jedna ze standarnich nabidek CD sirokou verejnost), cas jizdy 4 hod v EC. Ja opravdu nemam co resit.
když záměrně vytvoríte nepřípoje,lidem nezbyde,než se zařídit jinak a vlakem nejedou.Z toho důvodu jsou vlaky poloprázdné,mohou se zrušit.To stejné je i u autobusů.Oni své dotace dostanou,at lidi jedou,nebo ne.Nevim,jak jinde,ale na Zlínsku chybí nějaká dopravní koncepce,kdy nepřípoje jsou standardem,jak u vlaků.tak autobusů,a o vzájemných přípojích si můžem nechat jen zdát.Proto nezbývá než šup do garáže a jedem autem.
Minulý víkend jsem na přání vnuka po několika letech opět cestoval vlakem. Vagón pamatoval Husáka v nejlepším věku, zelené vikslajvantové sedačky, smrdutý záchod, okénko nedrželo a bylo špinavé od sazí z éry parních lokomotiv. To vše navíc vyšlo dráž, než jízda autem. U ČSD jsem pracoval 17 let coby výpravčí a od r 1993, kdy jsem odešel se u tohoto podniku, alespoň z pohledu zákazníka téměř nic nezměnilo. Vlastně ano, průvodčí už jízdenky neštípá, ale razítkuje!
Na regionálních tratích je dráha jako ligový fotbalový klub, nechá si zaplatit od obcí a potom si jezdí jak chce, cestující a nějaké spojení ji nezajímají.