Neděle 28. listopadu 2021, svátek má René
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Česko je 12. nejatraktivnější zemí pro obchodníky, první je Německo

Ekonomika

  16:10
PRAHA - Česká republika je 12. nejatraktivnější zemí pro expandující obchodníky. Vyplývá to z letošního průzkumu CB Richard Ellis, podle kterého vstup na tuzemský trh plánuje 22 procent dotázaných firem.

Obchod Hugo Boss v Praze foto: Reprofoto

První místo obsadilo Německo, kam se chystá expandovat 47 procent oslovených obchodníků. Průzkumu se zúčastnilo celkem 220 podniků.

"Některé značky byly doposud zastoupeny v ČR pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh," sdělil dnes ČTK Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis.

Kam se chystají oslovení obchodníci expandovat?

Stát a procento obchodníků

1. Německo            47
2. Francie               44
3. Španělsko          36
4. Polsko                34
5. Itálie                    33
6. Rakousko           30
7. Velká Británie     29
8. Rumunsko         26
9. Nizozemsko       25
10. Rusko              24
11. Belgie               23
12. Česko              22
13. Švýcarsko       21
14. Slovensko       21
15. Řecko             19

Zdroj: CB Richard Ellis Group

V průzkumu podle něj bylo zjištěno celkem 56 zemí, do kterých obchodníci plánují expandovat, přičemž země západní Evropy dominují první desítce. Výjimkou na prvních deseti místech jsou pouze Polsko, Rumunsko a Rusko.

"Navzdory ekonomické situaci je mnoho firem optimistických ve výhledu do nejbližších let a strategicky expandují na nové trhy," uvedla CB Richard Ellis.

Zatímco někteří obchodníci dávají přednost vyspělým trhům západní Evropy a prvotřídním lokalitám, tak jiní mají opačnou taktiku a chtějí expandovat do méně vyspělých zemí, kde hodlají těžit z výhody méně konkurenčního prostředí.

Do Česka letos zamířil například německý obchodní řetězec van Graaf či švédský obchod s módou KappAhl. První tuzemský obchodní dům se značkovým nábytkem XXXLutz otevře příští rok na jaře v Praze-Stodůlkách stejnojmenný rakouský koncern. Do Česka se nyní chystá také francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě.

Pořadí států, do kterých se chystají oslovení obchodníci expandovat Pořadí Stát procento oslovených obchodníků 1. Německo 47 2. Francie 44 3. Španělsko 36 4. Polsko 34 5. Itálie 33 6. Rakousko 30 7. Velká Británie 29 8. Rumunsko 26 9. Nizozemsko 25 10. Rusko 24 11. Belgie 23 12. Česká republika 22 13. Švýcarsko 21 14. Slovensko 21 15. Řecko 19 Zdroj: CB Richard Ellis Group

Autoři: ,

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Mohlo by vás zajímat