Proč není článek označen jako PR? Nic jiného to totiž není. Mám autíčko staré 15 let, na které nedám dopustit. Nikdy mě nikde nenechalo, ač jsme s ním dost najezdili. Je pravidelně servisované, STK včetně emisí prochází jako nůž máslem. Proč bych ho jen kvůli statistikám měl měnit za nějaký nový šmejd? Je to stejné, jako kdybych vyhodil 25 let starý mrazák, který za celých 25 let neměl jedinu závadu a jede stále jako brus, a to jen proto, že nový by měl menší spotřebu. Kde mám jistotu, že ten nový vydrží také 25 let, jako ten starý? Ale u toho starého tu jistotu už mám stoprocentní. A s autem je to naprosto stejné. Koneckonců, to auto mám né pro parádu, ale pro přemisťování z bodu A do bodu B, a je mi naprosto jedno, co si kdo o mě a našem autě myslí.
Společnost stárne,
nechtějte, aby si důchodci pořizovali nová auta, když jezdí pouze několikrát za týden na nákup. To auto stárne s nimi a rozhodně udělají menší škodu, než novější auta, které jezdí téměř neustále.
Emisní šaškárna, zakazování vjezdů, zdražování daní, či pojištění je nemůže donutit koupit si nové auto, protože s ohledem na výši důchodů na to stejně nemají!
Tak jim dejte pokoj a nechte je v klidu žít!
Oni si do toho stejně nedají od nikoho kecat, protože mají takovéto PR statistiky na háku. Beru to podle sebe. Klidně bychom si mohli dovolit i dvě nová auta, ale proč bychom si pořizovali byť jen jedno, když to staré nám slouží naprosto stejně, jako by nám sloužilo to nové. Navíc, jak jsem už psal jinde, u toho starého mám jistotu, že nám vydrželo 15 let. Kdo mi dá jistotu, že stejnou dobu nám vydrží to nové?
Variantou jsou vyšší platy a nižší ceny nových aut. To je celé. Ale kde ty statistiky se berou? Poláci uvádějí stáří jako my.
Dokud kupujeme ojetiny ze Západu my (myšlena ta chudší polovina EU), tak je mohou vesele prodávat a držet tak nízký průměrný věk. Když přestaneme, budou na tom stejně, protože přeci nenechají sešrotovat 10 let starou ojetinu.
Tak budou prodavat do vzdalenejsich koncin sveta. I nase ojetiny nekde konci. V kamionech se to deje uz radu let. My prodali do Kazachstanu, Afghanistanu a 2 tahace dokonce i do Uruguaye. Cim dal prisnejsi ekolimity nuti vyrobce ke stale zelenejsim autum a aby se prodala, je treba znevyhodnit starsi auta, jejichz provoz se zacne umele prodrazovat - drazsi mytne, vyssi sil. dan, zelene zony atd.
Pane Šitnere, nespadl jste z jahody na znak? Hlavnim duvidem zastaraleho vozoveho patku je jednoznacne vyse mzdy obyvatel. Vsechny Vami uvadene duvody jsou az podruzne!!
Zahrnovat do statistik docasne (cele roky, mozna naveky) vyrazena auta v depozitu, ktera pritom vubec nejezdi, je zhovadilost, ktera vysledek strasne zkresluje. Kdyz se clovek podiva, co jezdi po silnicich, a srovna treba s Polskem, Madarskem, Chorvatskem, ale i treba se Spanelskem nebo Francii, tak mam pocit, ze ve vozovem parku jsme Zapad temer dohnali.
Také to tak vypadá. 105/120,Favorit nejsou prakticky vidět.
Takže spíše obstarožní Golfy, Fiesty ani mezi c Fiatu není vidět. Poměrně dost SUV ve městech.
Až budu mít plat,jako na Západě a to slibovali naši zákonodárci před vstupem do EU,tak si budu kupovat nové auto třeba každý rok.
Všichni mají hypotéky. Na nové auto jim nezbývá peněz.
Coze? S prezidentem pro spodnich 10 mil., s Buresem a s polokomunistickou vladou se uz prece pracujici lid ma daleko lip, v nasi zemi je celkove nejlip, zadna nezamestnanost, platy leti nahoru, ANO si konecne doslaplo na dane neplatici firmy a zivnostniky, zavedlo slibovany raj a presto nekdo s hypotekou nema na auto? Co je to za zoufalce?
Takže zase "ekologická" podpora likvidace věcí, které jsou funkční?
Udělejte studii, jestli je víc ekologický ten, který najezdí s autem 20 let nebo ten, kdo vystřídá za tu dobu auta dvě nebo dokonce čtyři. A nepočítejte jen rozdíl ve spalinách těch aut, ale celou ekologickou stopu těch aut, od výroby, až do likvidace.
Ale to se moc nikomu nechce. Ani Gretě
Ti, co nekradou, na nové nemají, ale musí také jezdit, jinak nepřežijí.