Společnost Kapsch spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic a sdružením autodopravců Česmad Bohemia jednotku na konci července otestoval v reálném provozu.
„Pilotní testování v reálném provozu ověřilo ke spokojenosti ŘSD se stoprocentní úspěšností plnou funkčnost jednotného evropského mýta v českém mýtném systému,“ uvedl mluvčí českého mýtného systému MYTO CZ David Šimoník.
Spočítat si před dovolenou výdaje na mýto je překvapivě složité. Jak na to?![]() |
Celý poslední červencový týden jezdilo deset vozidel s mýtnou povinností vybavených EETS palubními jednotkami po tuzemských zpoplatněných komunikacích, činilo mýtné transakce a platilo mýtné včetně fakturace a pohybu plateb na účet státu.
„Evropské mýto testovala flotila vozidel všech kategorií s různými počty náprav a emisních tříd. Za týden najezdila celkem šestnáct tisíc kilometrů,“ uvedl generální tajemník Česmadu Vojtěch Hromíř.
Celá implementace evropské mýtné služby v Česku přišla daňové poplatníky na 340 milionů korun. Po testování experti Kapsche vše připraví na 31. srpna k finálnímu předání ŘSD. Technicky bude od září tuzemský mýtný systém připraven na přijetí českých i zahraničních komerčních poskytovatelů mýtné služby.
Následovat budou administrativní kroky ministerstva dopravy, které bude schvalovat každého zájemce o poskytování mýtné služby v Česku.
Urychlené zavedení evropského mýta vyžadovala Evropská komise, která kvůli zpoždění implementace s Českem dokonce zahájila řízení pro porušení práva. Zavedení EETS se tak stalo součástí dodatků, které s Kapschem loni v létě podepsalo ministerstvo dopravy, aby zajistilo další provoz mýta po roce 2016.