Není nad snahu převést veškerou nákladní dopravu na železnici. Jen tak lze snadno ochromit celou zem!
a reakcionari. mela by na ne dopadnout tvrda pest delnicke spravedlnosti, jak si dovoluji pracovat, kdyz nekdo nepracuje?
to co píšete je naprostý blábol. Čeští strojvedoucí zajíždějí do Dresden pravidelně každý den dle GVD.
Zeman měl pravdu, novináři jsou....
Pěkná svi*árna takhle podrazit kolegy z branže. Až bude chtít českej mašinfíra přidat nebo mít lepší pracovní podmínky, bude se divit, až místo něj pojede nějakej Polák
Český strojvedoucí,který jede v rámci platného jízdního řádu do Drážďan není stávkokaz a ani nemůže být !Většina diskutujících nepochopila podstatu:český strojvedoucí může na tratích v Německu jezdit jen tam,kde má k tomu oprávnění. A jestli tam pojede dnes(v den stávky GDL),nebo na Mikuláše je úplně jedno,má to prostě v popisu práce-jednou jede do Prahy a jindy do Drážďan.
Jde o to, že ani odbory nemají chuť, nechat se rozdrobit na malé spolky třeba průvodčích, kuchařů, strojvůdců a kolotuků. Síla odborů je v jejich velikosti.
Už teď německé dráhy nabízí bezplatné školení na strojvůdce, bude to ale jistě spojeno s podmínkami. Zejména na německém východě je ještě ochota stávkovat plně zachovaná, na západě to lidé vidí na základě vlastní zkušenosti dost jinak. Těm západním jde hlavně o zachování místa, ti východní si zvykli až moc na socialismus a dávky.