Sobota 4. prosince 2021, svátek má Barbora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

ČSA jde vstříc mobilům. Klientům nabízí novou letenkovou aplikaci

Ekonomika

  6:15
PRAHA - České aerolinie spustily novou mobilní aplikaci na prodej a rezervaci letenek. Nahradila původní prodejní kanál, který byl málo využívaný a vedení dopravce s ním nebylo spokojené. Nová podoba prodeje přes chytré telefony je určená pro operační systémy Android a iOS od Applu.

Podoba nové mobilní aplikace Českých aerolinií. foto: ČSA

Lidé z ČSA aplikaci vyvíjeli od července loňského roku, do ostrého provozu ji pak uvedli v tomto týdnu. Má být přehlednější a celkově uživatelsky přátelštější, bez zbytečných mezikroků.

Firma si od ní slibuje alespoň poloviční nárůst letenek zakoupených přes mobily, tedy v řádu tisíců transakcí. Touto formou nabízí český dopravce palubní lístky od konce roku 2012. Dosavadní prodejní statistiky v tomto ohledu však nebyly nijak oslnivé.

Online prodeje ČSA, tedy prostřednictvím webu a chytrých telefonů, tvoří na českém trhu bezmála 30 procent provedených transakcí tohoto dopravce. Z tohoto objemu však loni ukrojily mobily jen pět procent.

ČTĚTE TAKÉ:

„Původní verze aplikací byly zastaralé, složité a nefunkční například při kombinaci různých úrovní služeb a omezovaly nás při zavádění novinek. Nové aplikace jsou ve službách, které nabízí, naprosto shodné s naším webem,“ uvedl Ján Tóth, který ve firmě vede obchod a marketing.

Mobilní aplikace jsou v leteckém byznysu čím dál používanějším nástrojem prodeje palubních lístků, zajišťování rezervací či on-line odbavování. Mají je jak aerolinky tak i nejrůznější prodejní agentury. Ve srovnání s internetovými stránkami telefony sice pořád ztrácí, ale jejich pozice postupně sílí.

Například prodejní portál Letuška tvrdí, že nová mobilní aplikace se na růstu jejích loňských tržeb podílela desítkami milionů korun.

„Většina lidí si letenku v aplikaci vybere, zaplatí ji však až prostřednictvím počítače. Do budoucna ale očekáváme, že aplikace nebude klientům pomáhat jen s rozhodováním kdy a za kolik, ale stane se úplně běžným rezervačním a prodejním kanálem,“ uvedl před časem ředitel Letušky Josef Trejbal.

Objednávka sedadla i salonku

České aerolinie si novou aplikaci pochvalují i kvůli tomu, že uživatelům umožní další služby. Konkrétně například přednostní výběr a rezervaci konkrétního sedadla, nadváhu či další zavazadlo, cestovní pojištění nebo vstup do salonků.

Co se týče technických náležitostí, nová verze umožňuje dvanáct typů plateb namísto původních tří. Společnost připravuje také podobu pro mobily využívající operační systém Windows. Její uvedení do provozu České aerolinie plánují do zahájení letošní letní sezóny.

Klienti, kteří už měli původní aplikaci, pro ni nemusí znovu do internetového obchodu. „Aplikace se jim automaticky stáhnou a nainstalují, pokud mají tuto službu aktivovanou v nastavení svých telefonů,“ dodal mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Autor:

Blogera připravil lajdáctvím o nohu, další zranil. Za nehodu dostal podmínku

Premium S podmínkou na pět let odešel od soudu čtyřiačtyřicetiletý Moldavan. V červenci 2019 způsobil na obchvatu Chrudimi...

Přes víkend zemřou všichni z JIP. Sestra vypráví o práci v době covidu

Premium Markéta Svobodová, hlavní sestra z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, stojí spolu s dalšími šesti kolegyněmi z...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

SOUTĚŽ: Vyhrajte rodinné vstupné do zábavního parku BRuNO family park
SOUTĚŽ: Vyhrajte rodinné vstupné do zábavního parku BRuNO family park

Za sychravého počasí se toho s dětmi dá dělat stále méně a méně… Co takhle vyrazit do Brna do BRuNA? Vyhrajte s námi rodinné vstupné a užijte si...