Obě společnosti se dohodly, že částku za převzetí nezveřejní. DHL nebyl jediným zájemcem. O českého přepravce usilovalo dalších pět až šest společností, mezi nimi i rakouská pošta.
Deutsche Post akvizicí rozšíří svoje aktivity na území střední a východní Evropy. Firma plánuje tuzemským zákazníkům nabízet rozšířený sortiment služeb, na který jsou zvyklí v jiných částech Evropy. Klienti z Česka navíc budou moci využívat rozsáhlou mezinárodní přepravní síť DHL.
Professional Parcel Logistic (PPL) vznikla v roce 1995 a ročně doručí několik milionů zásilek. Jejími největšími konkurenty jsou Česká pošta a další kurýrní služba DPD ze skupiny GeoPost.
Podle generálního ředitele konkurenční DPD Daniela Mareše není spojení DHL a PPL překvapením. "Předpokládám, že tato akvizice povede k větší diferenciaci služeb na trhu kusových zásilek, která bude výhodná i pro naše zákazníky. Posílení konkurenčního prostředí vítáme," uvedl.
Objem doručovaných balíků na českém trhu se ročně zvyšuje zhruba o 14 procent a přepravní firmy každý den dodávají kolem 150.000 balíků. Roční tržby z této činnosti se pohybují kolem čtyř až pěti miliard korun.