Oprava zvlněného úseku dálnice D47 u Ostravy bude stát kolem 125 milionů korun a s pracemi se začne nejdřív v dubnu. Pokud se Eurovia s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) dohodnou na jejich rozsahu. Borovka to tvrdí v rozhovoru pro Hospodářské noviny.
K dohodě přitom vůbec nemusí dojít. ŘSD si totiž klade tvrdé podmínky zahrnující například desetiletou záruku. Na ně Eurovia nehodlá přistoupit. Podle Borovky se jedná o „výmysl dvacetidevítiletého mladíka, který šel náhodou kolem ministerstva a stal se ministrem.“
ČTĚTE TAKÉ: |
„Na té stavbě se nadřeli poctiví chlapi a nějaký nezkušený chlapec, který nikdy pořádně nepracoval, si dovoluje kritizovat jejich těžkou práci. To je to, co mě nejvíc uráží,“ pokračuje Borovka v ostré kritice Pavla Dobeše, který resort dopravy nedávno opustil.
Spor by mohl vyústit v další soudní tahanice. „Musíme se dohodnout na příčinách těch potíží a pak na odpovědnosti. Pokud se nedohodneme, odpovědnost určí soud, ale nápady o prodloužení záruky o deset let, jsou jen politické výkřiky pana bývalého ministra,“ dodává Borovka.
Zvlněná dálniceSpor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě začal loni, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle ŘSD společnost Eurovia nedodržela domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá, ve sporu padlo několik žalob. |