Škoda Octavia Combi byla v roce 2012 nejprodávanějším vozem s karoserií kombi Evropě. Nová Octavia Combi je o 90 milimetrů delší a o 45 milimetrů širší než její předchůdkyně.
Pro výrobu modelů Octavia, Octavia Combi a Rapid rozšířila automobilka kapacitu výrobní linky postupně z 800 až na 1200 vozů denně. "Je to náš třetí velký náběh nové výroby během několika měsíců," uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti za oblast výroby a logistiky.
ČTĚTE TAKÉ: |
Ve čtvrtek na brněnském autosalonu byla také oznámena cena Octavie Combi v provedení 4x4. Ta bude stát 569 900 korun, což je o 205 tisíc více než je základní cena vozu.
"Cenový rozdíl mezi stejně vybaveným vozy 4x4 a 4x2 u předchozí generace Octavie byl 67 000 korun, s novou Octavii je to pouze 55 000 korun. To znamená, že zákazník dostává lepší vůz za méně peněz," uvedl Vítězslav Pelc z tiskového oddělení Škody.
Octavia Combi s pohonem všech kol využívá spojky Haldex páté generace. K dispozici budou dva vznětové motory 1,6 a 2,0 TDI a jeden zážehový agregát 1,8 TSI.Ještě na podzim přibude také ekologická verze Octavie GreenLine a model na zemní plyn CNG.
Dodávka od Škody?
Rok 2013 je pro společnost ve znamení modelové ofenzívy. Automobilka uvede osm nových nebo přepracovaných vozů. Do roku 2015 pak chce česká obměnit celou svou modelovou paletu a rozšířit ji i do dalších segmentů.
ČTĚTE TAKÉ: |
Škoda chce mít v nabídce i lehký užitkový vůz. Automobilka zřejmě využije synergií v rámci koncernu Volkswagen. Užitkový model by mohl přijít ještě do roku 2015.
Také v druhé automobilce ve středních Čechách TPCA se také objevují spekulace o novém modelu.