V Brně už tedy budou vozit pasažéry jen tramvaje s digitálními tabulemi. Autobusy s plastovými tabulkami dojezdily už před více než deseti lety, trolejbusy v roce 2010, řekla mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.
Jde o vůz evidenčního čísla 1126, který vozil cestující v poslední době zpravidla na lince 2. Číselné označení a plastové tabulky nebyly v brněnské MHD zdaleka od jejího začátku. Ještě v roce 1901 zmiňuje kniha mapující tramvajovou historii v Brně pět linek, které byly označené barvami a tramvaje měly na čele štítek dané barvy. Tabulky s číslem je nahradily v roce 1913.
Pokusy s vlečnými vozy v Brně končí. Z tramvají budou odpočívárny a sklady |
Na tramvajích T2, které začaly jezdit v padesátých letech, řidiči museli převíjet plátno, na němž bylo číslo linky i konečná stanice. „První digitální tabule se v Brně začaly objevovat v roce 1996,“ připomněla Lukšová. Šlo tehdy o nové tramvaje T6. Postupně pak všechny nové vozy dostávaly digitální tabule z výroby a do starých vozidel se montovaly při rekonstrukcích.
Cestující se s klasickými tabulkami setkají už jen při historických jízdách, například zrenovovanými tramvajemi T3 a K2. Ty vyjíždějí na linku 10 každou první sobotu v měsíci.
Brněnský dopravní podnik svůj vozový park postupně modernizuje. Před rokem se dopravní podnik rozloučil například s hranatými autobusy Karosa B732. Pokud se podaří v blízké budoucnosti nákup většího počtu trolejbusů, zmizí z města typy 14Tr a 15Tr.