Soutěže se zúčastnilo šest firem, v pořadí na druhém místě skončilo sdružení firem Eurovia, Strabag Rail a GJW Praha s cenou 3,68 miliardy.
Leo Express vybírá okruh, kde vyzkouší vlaky z Číny. Testy začnou příští rok |
„Pokud proti rozhodnutí o výběru nejvhodnějších nabídek nebudou podány námitky, předpokládá zadavatel přibližně do tří týdnů uzavření smluv o dílo,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš, která je investorem stavby.
Modernizace železničního spojení od vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu. SŽDC si od ní slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy.
SŽDC vypsala tendr loni na podzim již podruhé. Výběrová komise loni v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. SŽDC ale následně soutěž zrušila s poukazem na nejasnosti ve vlastních kvalifikačních požadavcích.
Vítězná firma se následně obrátila na antimonopolní úřad, aby zakázal vypsání nové soutěže. Nakonec ale společnost vzala své podání zpět a SŽDC vyhlásila nový tendr.