130 let

Diskuze

Drahé a pomalé. Češi staví předražené železnice na trasách z 19. století

Za hodně peněz málo užitku. České železniční koridory se budují často dráž než třeba v Německu, ale tak rychle, jak je to běžné u sousedů, se po nich u nás stejně nejezdí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Bezouška

17. 5. 2010 10:13
vážený pane redaktore,

vážení spoludiskutující: nejlepší jsou informace od zdrojů, které nechtějí být jmenovány. Bývají velice spolehlivé, asi jako, s prominutím, zpuchřelý prezervativ. Velmi dobře se to dá ukázat na jiném, stále omílaném a mnohými neobyčejně milovaném tématu, kterým je cena výstavby dálnic u nás. Obvykle se tvrdí, že je máme o 50% dražší než Rakušani či Němci. (Dálnice tu používám z toho důvodu, že údaje o železnicích nejsou běžně dostupné, zatímco ty "dálniční" ano.) Skutečnost je taková, že v Německu je kilometr srovnatelného úsek zhruba stejně drahý jako u nás, v Rakousku přijde asi o 35% dráž, na Slovensku tak o 20% více, levnější to je v například v Dánsku nebo ve Slovinsku. A vůbec nejlepší jsou připomínky odborníků, kupříkladu ten k trase Zdice - Rokycany. Onen "zdroj" s velkou pravděpodobností neví vůbec. o čem mluví - stačí se podívat na nějakou trochu podrobnější fyzikální mapu té oblasti. Kdyby tak lidi mluvili jen o tom, co dobře znají a vědí - to by bylo na světě ticho ...

0 0
možnosti

P. Šleder

17. 5. 2010 10:44
Re: vážený pane redaktore,

Stačilo jen pár sekund na Google a váš příspěvek se mi jeví jako nedůvěryhodný.

http://cenadalnic.oziveni.cz/documents/cenadalnic-cast1-predrazenedalnice.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://cenadalnic.oziveni.cz/documents/cenadalnic-cast1-predrazenedalnice.pdf

0 0
možnosti

P. Šleder

17. 5. 2010 9:50
Jen tak mimochodem

Až se tady zase bude diskutovat o složenkách, tak to některým bojovníkům proti sociálním dávkám budu muset připomenout.

Právě tihle dodavatelé, jako třeba v tomto případě výstavby železničních koridorů, právě ti žijí v tom správném socialismu. Stačí trochu namazat pár koleček, tuhle pozvat někoho na jachtu, tuhle zase na výlet letadlem a ze státu se sypou prachy. Proto stojí veřejné zakázky dvakrát tolik, jako soukromé. Až nějaká garnitura politiků odstraní tohle, tak pak ať si klidně začnou spekulovat o dávkách a důchodech.

0 0
možnosti

M. Černík

17. 5. 2010 9:10
dálnice i dráhy - pořád ti samí zloději

s homosexuálním ministrem s modrými slipy ... hlavně, že soudruch generální ředitel má 500 000 měsíčně a jeho náměstci obdobně - jak je možné, že toto stát toleruje ? NEBO JE TO DŮKAZ  , ŽE VŠECHNY HYENY SEDÍCÍ NA STÁTNÍCH ŽIDLÍCH JSOU ZLODĚJI STEJNÍ JAKO rybáři na vládě ?

0 0
možnosti

Z. vintr

17. 5. 2010 9:32
Re: dálnice i dráhy - pořád ti samí zloději

Souhlas! A teď jdem vydřít živnostníky - bílé límečky se již na svoji oběť třesou!

0 0
možnosti

J. Šrámek

17. 5. 2010 8:57
Zase chcete práci!

Dokonce nejen práci,ale myšlení!To jsou veličiny pro státního úředníka neznámé,odporné a proto se jim co nejvíce je nutno vyhýbat!Proto jsou státními úředníky!Stavby silnic(dálnic) jsou podobné.Budou se 15 roků hádat o 300m pole,ale o 400m uhnout stavbou nelze,že.

0 0
možnosti

J. Tínek

17. 5. 2010 8:30
Narovnávání tratí?

Pro EC, SC,ICE  by se mohla postavit přímá trať Praha -Lovosice a dál na sever,a místo 82 km obloukové trati, by to mohlo být cca 65 km přímé trati.Rovnat by se to dalo buď od Kralup n/V, nebo postavit fungl novou trať  už z Prahy(mimo Kralupy,Roudnici atd).

0 0
možnosti

V. Novák

17. 5. 2010 9:39
V Česku, kde dálnici na 15 let zastaví

jedna selka? Kde se obchvat Plzně řeší léta letoucí a Zelení vykupují nudle pozemků, jen aby mohli škodit? Kde se radši razí nesmyslné tunely skoro  neexistujícími kopci - jenom aby se těm ekotrotlům na chvílí zavřela huba?

0 0
možnosti

Z. Válek

17. 5. 2010 8:26
Státní úředník

Od toho, aby byl státní peníz investován účelně a hospodárně, je státní úředník, který by na věc měl dohlédnout. Z praxe ale víme, že na městských a státních úřadech sedí lemplové, kteří se nikde v soukromém sektoru meuchytili, a proto skončili tam, kde skončili.  Od nich čekat nějaké výsledky je jako čekat od jalovičky telátko.

0 0
možnosti

m. chlápek

17. 5. 2010 8:21
tak nevím

co lepšího by se dalo postavit třeba od Olomouce na sever, nebo mezi Přerovem a Ostravou.. kdo by chtěl napřimovat to, co už od 19. století přímé je? Totéž se ostatně týká týká i trati Přerov - Břeclav. Ono přece není už tak podstatné, jestli na trase Ostrava - Praha pojede pendolíno o 2, či snad 5 minut kratší čas, tu trasu jsme ještě nedávno rychlíkem jezdívali 5, ale i 6 hodin... Důležité je, aby doprava byla pohodlná, spolehlivá ale taky ekonomická a ekologická.. a to, myslím, je. Článek je, myslím, docela zbytečně moc kritický....      

0 0
možnosti

P. Fiala

17. 5. 2010 8:06
Objektivita informací

Trochu objektivity by neškodilo (srovnání rozsahu ploch států, členitosti terénu, vzdálenosti stanic, existuje také nákladová doprava, stanovisko SUDOP, atd.).

0 0
možnosti

R. Pechoušek

17. 5. 2010 8:00
Stručně řečeno

předražené drážní stavby? = bývalý ministr Řebíček a jeho zkorumpovaná klaka. Howgh.

0 0
možnosti