Technici začernili krvavé scény ve třech klipech. Bez jakéhokoliv omezení tak v televizi běží jen jediný dopravní spot - Hecování.
Podle samotných tvůrců spotů i některých dopravních odborníků tak nejdražší dopravní kampaň v historii resortu ztrácí na síle.
„To je jasné. Kdyby neztrácela, tak klipy natočíme tak, jak je teď vysílají televize,“ řekl k cenzuře Eda Kauba, kreativní ředitel reklamní agentury Euro RSCG, která klipy pro ministerstvo dopravy vyrobila.
.Kampaň MD Nemyslíš, zaplatíš. Podívejte se na spot "Dítě" |
video: Ministerstvo dopravy |
„Já si myslím, že když nezobrazí tu hrůzu, tak je to chyba. Možná by to opravdu televize neměly vysílat v odpoledních hodinách, kdy by z toho mohly mít děti nějaké následky. Ale v hlavním vysílacím čase už by to mělo být na obrazovkách kompletní - bez cenzury,“ myslí si ale Jiří Mikeš, šéf Asociace komunikačních agentur ČR. A považuje za chybu, že si reklamní agentura Euro RSCG nepřipravila půdu pro své klipy. „Ta agentura udělala hloupost. Měla dát radě pro televizní vysílání storyboard, aby zjistila, zda jim to v této podobě bude televize vůbec vysílat. Museli tušit, že se budou pohybovat na té pomyslné hraně,“ dodal Mikeš.
Ne všichni reklamní experti ale vidí v cenzurování některých záběrů problém. Například reklamní analytik Štěpán Wolde považuje černý obdélník přes obrazovku spíše za výhodu. „Myslím, že v tomto případě to nevadí. Tam nejde o to ukázat co nejvíc krve, ale o vyvolání pocitu ohrožení či obav. A to tyto poměrně dobře natočené klipy splňují,“ tvrdí Wolde.
.Kampaň MD Nemyslíš, zaplatíš. Podívejte se na spot "Nevěsta" |
video: Ministerstvo dopravy |
Ani ministerstvo dopravy se nějaké ztráty účinnosti kampaně nebojí. „Nemáme pocit, že by se klipy míjely účinkem. I když jsou ta nejkrvavější místa zakryta, je zřejmé, k čemu došlo,“ říká Ivana Jelínková z ministerstva.
Vzápětí ale dodává, že se úřad ještě pokusí s televizemi smlouvat. To potvrzuje i reklamní agentura Euro RSCG. „S televizemi ještě určitě budeme jednat. Záleží to ale na nich,“ netroufá si odhadnout výsledek jednání Kauba.
Jiří Mikeš reklamní agentuře ani dopravnímu resortu nedává velké šance. „Televize se pochopitelně bojí pokut a budou velmi opatrné. Nevěřím tomu, že by se té reklamce podařilo televize přesvědčit,“ míní Mikeš.
„Kampaň cenzurami ztrácí na síle“ LN Televize cenzurují vaše nové drsné klipy pro ministerstvo dopravy. Neztrácí tím kampaň na síle? Myslím si, že kampaň trochu ztrácí na síle. Samozřejmě že bychom preferovali, aby se to vysílalo celé, nicméně televize se bojí pokuty od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. LN Zkusil jste s televizemi jednat? My jsme s nimi jednali a ještě určitě jednat budeme. Budeme se snažit televize přesvědčit, ale to záleží na nich. LN Už dříve se kampani vyčítalo, že je v médiích málo vidět. Souhlasíte s tím? Já si myslím, že je jí přiměřeně na délku jejího trvání, tedy na dva a půl roku. Vy si nemůžete vystřílet všechny zbraně na začátku a pak se jen opakovat. Kampaň je tedy dávkovaná tak, aby ji lidé viděli, ale aby se jí nepřesytili. |