„Slevy půjdou napříč všemi segmenty - budou tam mobilní telefony, počítače, ale i sortiment ze sportu, hobby, drogerie, domácí spotřebiče a dalších,“ uvedla mluvčí Alza.cz Patricie Šedivá.
Kasa.cz slibuje průměrnou slevu 40 procent. „Nejvyšší slevy dosáhnou až 80 procent,“ uvedla Andrea Čižmářová z Kasy.
Vánoční objednávky z e-shopů již mají zpoždění. V některých případech i o týden |
Výprodeje v e-shopu Datartu se budou týkat celého sortimentu. „Tento rok očekáváme zejména obrovské výprodeje TV, následovat je budou mobilní telefony, laptopy, nositelná elektronika a herní konzole, v druhé vlně k nim ještě přibudou produkty péče o tělo,“ řekla mluvčí Iva Pavlousková.
Podle nedávného průzkumu řetězce Tesco si nejvíce lidí si pod stromečkem přeje nalézt hotovost. V průzkumu to uvedlo 40 procent respondentů, zejména mladší lidé.
Letos by měla česká e-commerce přesáhnout v celoročních obratech 115 miliard korun. Přibližně třetinu z toho budou tvořit vánoční tržby. Internetové obchody čekají rekordní konec roku. Například obrat největšího tuzemského e-shopu Alza.cz během slevové akce na tzv. Černý pátek stoupl meziročně o 43 procent. E-shop i díky tomu překročil za posledních 12 měsíců obrat 20 miliard korun. Denní obrat poprvé překročil 200 milionů Kč.
Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz byla průměrná sleva v e-shopech během výprodejů na tzv. Černý pátek jen 17 procent proti často inzerovaným desítkám procent. Řada obchodníků před začátkem slevových akcí navýší slevu tak, že ji počítá z ceny, za kterou byl výrobek původně uveden na trh. Sleva tak uměle vypadá vyšší než ve skutečnosti je. Pokud obchod v minulosti za takovou cenu zboží skutečně prodával, je ale takové jednání nepostižitelné.