Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Automobilový velký skok. Emisní norma Euro 7 je pro výrobce významnější než elektromobilita


Auta se vznětovým motorem se vyrobená od roku 2018 se neobejdou bez kapaliny AdBlue. | foto: Mercedes-Benz

Premium Analýza
V evropském automobilovém průmyslu to v poslední době intenzivně vře. V roce 2035 se ho má totiž týkat zákaz prodeje vozů se spalovacími motory, a i když se ještě bojuje za možnost zachování alternativy v podobě motorů na syntetická paliva, většina automobilek ví, že bude muset poměrně rychle „přepřáhnout“ na elektromobilitu.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Aby toho nebylo málo, řítí se na automobilky ještě další problém v podobě normy Euro 7. Nová emisní norma, která má začít platit od roku 2025, byla donedávna ve stínu debaty o povinném zavedení elektromobility o deset let později. Jenže jak upozorňovali mnozí představitelé automobilek i odborné veřejnosti, chystaná norma je pro dané odvětví možná ještě zásadnější než ona elektromobilita.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se