130 let
Auta se vznětovým motorem se vyrobená od roku 2018 se neobejdou bez kapaliny...

Auta se vznětovým motorem se vyrobená od roku 2018 se neobejdou bez kapaliny AdBlue. | foto: Mercedes-Benz

Premium

Analýza

Automobilový velký skok. Emisní norma Euro 7 je pro výrobce významnější než elektromobilita

Ekonomika
  •   11:30

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
V evropském automobilovém průmyslu to v poslední době intenzivně vře. V roce 2035 se ho má totiž týkat zákaz prodeje vozů se spalovacími motory, a i když se ještě bojuje za možnost zachování alternativy v podobě motorů na syntetická paliva, většina automobilek ví, že bude muset poměrně rychle „přepřáhnout“ na elektromobilitu.

Aby toho nebylo málo, řítí se na automobilky ještě další problém v podobě normy Euro 7. Nová emisní norma, která má začít platit od roku 2025, byla donedávna ve stínu debaty o povinném zavedení elektromobility o deset let později. Jenže jak upozorňovali mnozí představitelé automobilek i odborné veřejnosti, chystaná norma je pro dané odvětví možná ještě zásadnější než ona elektromobilita.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Luděk Vokáč