Minulý týden Facebook zrušil summit, který se měl konat příští měsíc v americkém San Francisku. „Prioritou je zdraví a bezpečnost našich zaměstnanců, takže jsme tak učinili z důvodu opatrnosti,“ uvedla společnost ve svém stanovisku pro server MarketWatch.
ON-LINE: V rakouském skiareálu skonala Italka, lékař nevyloučil koronavirus. Zemřel první Francouz |
Nyní Facebook vydal další opatření týkající se koronaviru. „Nedávno jsme přijali zásady zakazující reklamy, které odkazují na koronavirus a vytvářejí pocit naléhavosti, jakým je naznačování omezené nabídky nebo zajištění léčby a prevence,“ uvedl ve svém prohlášení pro Business Insider mluvčí sociální sítě.
Facebook se potýká se šířením dezinformací o koronaviru, kterým se nakazilo už přes jednaosmdesát tisíc lidí a zemřelo přes dva a půl tisíce (interaktivní mapa zde), od nového roku. Již koncem ledna na základě kontroly podnikl kroky k odstranění nepravdivých informací z města Wu-chanu, ohniska nákazy.
Dřív prodali šest roušek za měsíc, teď 24 tisíc za týden. Kupují je jen Číňané, říká ředitel lékárny |
Místy až přehnaná panika má podle časopisu Wired například na svědomí prudký nárůst cen za roušky. Na Amazonu ceny v posledních týdnech vzrostly tak prudce, že společnost musela varovat prodejce, aby je dále nezvyšovali, jinak stáhne jejich nabídku z webu. Přestože si lidé kvůli koronaviru kupují roušky, podle epidemiologů je důležitější hygiena rukou a používání dezinfekčních prostředků.