18. prosince 2013 10:50 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Britský specialista na mražené jídlo otevře v Česku desítky prodejen

Prodejna společnosti Iceland v Praze-Malešicích. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Prodejna společnosti Iceland v Praze-Malešicích. | foto: ČTK

PRAHA Britský řetězec Iceland specializovaný na mražené zboží, vstoupil na český trh. Po pilotních třech prodejnách plánuje otevřít desítky dalších poboček. Do pěti let chce zaměstnat přes dva tisíce lidí. Česko je po Británii a Španělsku další zemí v Evropě kam koncept obchodů míří.

Iceland je v Británii jedničkou na trhu mraženého zboží s obratem tři miliardy liber ročně, provozuje 850 obchodů. Společnost letos otevřela na anglickém trhu 50 nových prodejen, v příštím roce má být číslo obdobné.

V Česku firma zatím provozuje tři prodejny, po Plzni a Kladnu otevřela tento měsíc obchod v Praze. Při otevírání nových obchodů se zaměří na místa s vysokou hustotou obyvatel, tedy blíže k centrům měst.

Prodejna společnosti Iceland v Praze-Malešicích.

Prodejna společnosti Iceland v Praze-Malešicích.

Nově otevírané obchody budou mít prodejní plochu kolem 400 metrů čtverečních. V sortimentu je zatím 450 druhů mražených výrobků, mimo jiné hotová jídla, zmrzliny, pizzy, dorty či maso.

Na tuzemském trhu se Iceland plánuje zaměřit na prodej kvalitního mraženého zboží za velmi dobrou cenu. Část zboží bude řetězec dovážet z Británie. "Upřednostňujeme kvalitu, nikoli teritorium. Nebráníme se ale odebírat zboží od českých dodavatelů, naopak jim chceme dát příležitost zásobovat celou naši síť 850 obchodů," uvedl generální ředitel české divize Milan Růžička.

Zmražené české hotovky

Firma má v Londýně testovací centrum, kterým budou muset projít i tuzemští dodavatelé, kteří budou chtít do řetězce dodávat své produkty.

"Chceme Čechy naučit jíst kvalitní mražená hotová jídla. Plánujeme vyrábět i hotová česká tradiční jídla," dodal Růžička. Na českém trhu se prodá ročně mražené zboží asi za osm miliard korun.

Iceland byl v Británii loni zvolen nejlepším zaměstnavatelem, ve stejném duchu chce Růžička vést firmu i v Česku. Zaměřit se chce mimo jiné na vysokou firemní kulturu a spokojené zaměstnance.

Lidovky.cz, ČTK

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?