Středa 8. dubna 2020svátek má Ema 3 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Češi stále více kupují zboží s označením řetězce

Supermarket. Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Supermarket. Ilustrační foto | foto: Shutterstock

Praha Prodeje zboží prodávaného pod privátní značkou obchodních řetězců v loňském roce po letech stagnace mírně ožily. Jejich podíl na celkových prodejích potravin a drogerie stoupl v ČR na 21,2 procenta, zatímco v posledních letech se pohyboval kolem 20 procent. Proti Němcům či Rakušanům ale Češi stále kupují výrazně méně zboží pod vlastní značkou obchodníků. Vyplývá to z aktuálních údajů společnosti GfK.

V Německu tento podíl loni dosáhl 37 procent, v Rakousku 32 procent. I na Slovensku (27 pct) a v Maďarsku (28 pct) je zboží pod značkou řetězců úspěšnější.

„Vidíme mírný nárůst a posílení dražších privátních značek. Velmi podobný trend je i na Slovensku, Polsku, Maďarsku kde také narůstají nákupy zboží pod privátní značkou stejně jako v ČR,“ uvedl Ladislav Csengeri z GfK.

V řetězci dm drogerie dosahuje podíl sortimentu vlastních privátních značek na celkových tržbách 33 procent. Společnost dm drogerie letos na jaře uvedla na trh další dvě nové značky - v kategorii barev na vlasy a v kategorii punčochového zboží, uvedl mluvčí Jiří Peroutka.

Supermarkety rozšiřují sortiment vlastních výrobků

Kaufland za loňský rok registruje mírný nárůst prodejů zboží pod privátní značkou. Diskonty Lidl, ve kterých dlouhodobě tvoří privátní značky více než 80 procent nabídky, tento sortiment rozšiřují. „Zaznamenáváme pozitivní trend, že se již privátní značky konečně dostávají do povědomí zákazníků a budují si u nich důvěru,“ uvedla mluvčí Zuzana Holá.

V porovnání se západními zeměmi má ČR ale mnohem vyšší procento zboží prodaného ve slevových akcích. Ceny značkového zboží se díky velkým slevám blíží cenám zboží pod privátní značkou a jeho prodeje jsou tak nižší než v západní Evropě.

V ČR v rámci nejprodávanějších potravin generují privátní značky největší část z tržeb u smetany (37 procent) a kuchyňských olejů (36 pct). Naopak nejméně se pod vlastní značkou řetězců prodá piva (pět procent) a hořké bylinné likéry (dvě procenta), ukazují údaje společnosti Nielsen.

,
Premium

Koronavirus ještě může překvapit, říká přední světový biolog Karel Raška

Lékař Karel F. Raška převzal 26. května 2009 v Praze Cenu Společnosti pro vědu... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Koronavirus SARS-CoV-2, který způsobuje nemoc označovanou Covid-19, nelze nijak podceňovat, říká český vědec Karel...

Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Domy a byty podvodníků ze společnosti J.O. Investment s. r. o. (na snímku je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Imunitou proti koronaviru. Hýčkejte si horečku a jezte více cibule, radí lékař

Lékař Luboš Pantůček- | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Můžeme se rozhodnout, zda situaci kolem nákazy smrtícím koronavirem budeme vnímat jako tragédii, či jako příležitost...

Advantage Consulting, s.r.o.
JUNIOR DEVELOPER

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 35 000 - 50 000 Kč