Sobota 6. června 2020svátek má Norbert 10 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Češi stále více kupují zboží s označením řetězce

Supermarket. Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Supermarket. Ilustrační foto | foto: Shutterstock

Praha Prodeje zboží prodávaného pod privátní značkou obchodních řetězců v loňském roce po letech stagnace mírně ožily. Jejich podíl na celkových prodejích potravin a drogerie stoupl v ČR na 21,2 procenta, zatímco v posledních letech se pohyboval kolem 20 procent. Proti Němcům či Rakušanům ale Češi stále kupují výrazně méně zboží pod vlastní značkou obchodníků. Vyplývá to z aktuálních údajů společnosti GfK.

V Německu tento podíl loni dosáhl 37 procent, v Rakousku 32 procent. I na Slovensku (27 pct) a v Maďarsku (28 pct) je zboží pod značkou řetězců úspěšnější.

„Vidíme mírný nárůst a posílení dražších privátních značek. Velmi podobný trend je i na Slovensku, Polsku, Maďarsku kde také narůstají nákupy zboží pod privátní značkou stejně jako v ČR,“ uvedl Ladislav Csengeri z GfK.

V řetězci dm drogerie dosahuje podíl sortimentu vlastních privátních značek na celkových tržbách 33 procent. Společnost dm drogerie letos na jaře uvedla na trh další dvě nové značky - v kategorii barev na vlasy a v kategorii punčochového zboží, uvedl mluvčí Jiří Peroutka.

Supermarkety rozšiřují sortiment vlastních výrobků

Kaufland za loňský rok registruje mírný nárůst prodejů zboží pod privátní značkou. Diskonty Lidl, ve kterých dlouhodobě tvoří privátní značky více než 80 procent nabídky, tento sortiment rozšiřují. „Zaznamenáváme pozitivní trend, že se již privátní značky konečně dostávají do povědomí zákazníků a budují si u nich důvěru,“ uvedla mluvčí Zuzana Holá.

V porovnání se západními zeměmi má ČR ale mnohem vyšší procento zboží prodaného ve slevových akcích. Ceny značkového zboží se díky velkým slevám blíží cenám zboží pod privátní značkou a jeho prodeje jsou tak nižší než v západní Evropě.

V ČR v rámci nejprodávanějších potravin generují privátní značky největší část z tržeb u smetany (37 procent) a kuchyňských olejů (36 pct). Naopak nejméně se pod vlastní značkou řetězců prodá piva (pět procent) a hořké bylinné likéry (dvě procenta), ukazují údaje společnosti Nielsen.

,
Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

Otestováno dětmi: Kniha plná pohádek a známých postaviček od Disneyho
Otestováno dětmi: Kniha plná pohádek a známých postaviček od Disneyho

Oblíbené postavičky od Disneyho, jako jsou Minnie a Mickey Mouse, ožívají v knížce s příběhy na dobrou noc. Jak se líbí dětem a pomáhají jim usnout?