V Německu tento podíl loni dosáhl 37 procent, v Rakousku 32 procent. I na Slovensku (27 pct) a v Maďarsku (28 pct) je zboží pod značkou řetězců úspěšnější.
„Vidíme mírný nárůst a posílení dražších privátních značek. Velmi podobný trend je i na Slovensku, Polsku, Maďarsku kde také narůstají nákupy zboží pod privátní značkou stejně jako v ČR,“ uvedl Ladislav Csengeri z GfK.
V řetězci dm drogerie dosahuje podíl sortimentu vlastních privátních značek na celkových tržbách 33 procent. Společnost dm drogerie letos na jaře uvedla na trh další dvě nové značky - v kategorii barev na vlasy a v kategorii punčochového zboží, uvedl mluvčí Jiří Peroutka.
Supermarkety rozšiřují sortiment vlastních výrobků
Kaufland za loňský rok registruje mírný nárůst prodejů zboží pod privátní značkou. Diskonty Lidl, ve kterých dlouhodobě tvoří privátní značky více než 80 procent nabídky, tento sortiment rozšiřují. „Zaznamenáváme pozitivní trend, že se již privátní značky konečně dostávají do povědomí zákazníků a budují si u nich důvěru,“ uvedla mluvčí Zuzana Holá.
V porovnání se západními zeměmi má ČR ale mnohem vyšší procento zboží prodaného ve slevových akcích. Ceny značkového zboží se díky velkým slevám blíží cenám zboží pod privátní značkou a jeho prodeje jsou tak nižší než v západní Evropě.
V ČR v rámci nejprodávanějších potravin generují privátní značky největší část z tržeb u smetany (37 procent) a kuchyňských olejů (36 pct). Naopak nejméně se pod vlastní značkou řetězců prodá piva (pět procent) a hořké bylinné likéry (dvě procenta), ukazují údaje společnosti Nielsen.