Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

Amazon jedná o koupi legendárních hollywoodských studií MGM, je ochotný zaplatit 187 miliard korun

  12:17
New York - Americký internetový prodejce Amazon jedná o koupi věhlasných hollywoodských studií MGM, za která je ochoten zaplatit asi devět miliard dolarů (187 miliard korun). Získal by tak pro své streamovací služby rozsáhlý katalog populárních filmů a seriálů včetně série o Jamesu Bondovi. Informují o tom americká média.

Logo společnosti Amazon. foto: AP Photo

BBC připomíná, že zpráva přichází jen několik hodin poté, co americká telekomunikační společnost AT&T oznámila, že spojí svou rozsáhlou mediální součást s firmou Discovery, čímž vznikne další streamingový gigant vedle Netflixu a Walt Disney.

AT&T se spojí s firmou Discovery. Vznikne tak silný konkurent pro společnosti jako Netflix nebo Disney

Společnost MGM Holdings, což je mateřský podnik MGM Studios, podle médií zvažuje prodej studií od konce loňského roku. MGM se řvoucím lvem ve znaku patří k nejslavnějším filmovým studiím a má stoletou tradici, která pokrývá desítky let od zlaté éry Hollywoodu až do dneška. Studio MGM produkovalo mimo jiné filmy jako Ben-Hur nebo Čaroděj ze země Oz. Amazon by díky akvizici významně posílil svou streamingovou službu Prime.

V pondělí oznámily spojení společnost WarnerMedia, která je ve vlastnictví AT&T, s firmou Discovery. Nový podnik bude schopen více investovat do původního obsahu pro streamovací služby. Bude vlastnit více než 100 mediálních značek, včetně filmového studia Warner Bros a televizních stanic HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet.

Vznik prvních odborů v americkém Amazonu nevyšel. Firma údajně hrozila vyhazovem a manipulovala s lístky

Discovery spustila streamovací službu Discovery+ v lednu a zatím má 15 milionů předplatitelů. Warner Media vlastní streamingovou firmu HBO a HBO Max, které nyní mají zhruba 64 milionů předplatitelů. Konkurenční Netflix si předplácí 208 milionů lidí a a Disney + více než 100 milionů lidí.

Slučování přichází v době, kdy domácnosti stále více opouštějí kabelové a satelitní televize a kdy se naopak zvyšuje obliba streamovacích služeb. „Jsou to streamovací závody ve zbrojení a AT&T podniká útočné strategické kroky k dalšímu rozšíření obsahu v bitvě proti Netflixu, Disney a Amazonu,“ řekl BBC Dan Ives ze společnosti Wedbush Securities.

Autor: