4. října 2019 5:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Přírůstek do světa luxusu. V Pařížské otevře Chanel svůj první butik v Česku

Dům číslo 22 v pražské Pařížské ulici, v jehož přízemí by se měl podle zdrojů... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dům číslo 22 v pražské Pařížské ulici, v jehož přízemí by se měl podle zdrojů... | foto: MAFRA - Michal Turek

PRAHA Značky Louis Vuitton, Dior, Hermes, Gucci anebo Prada doplní v Praze další ikona luxusu. Svůj butik se tu již za pár měsíců chystá otevřít francouzský módní dům Chanel. Lidovým novinám informaci potvrdily tři nezávislé dobře informované zdroje, které si však přály zůstat v anonymitě.

„Zástupci Chanelu již v Pařížské ulici prováděli mystery shopping a testovali prodavače v jiných buticích,“ tvrdí jeden z uvedených zdrojů s tím, že zákazníky by měl Chanel v Praze přivítat v březnu příštího roku. LN zaslaly dotaz ohledně pražské expanze tiskové mluvčí Chanelu do Paříže, ta však neodpověděla.

Secesní dům patřící PPF

Butik Chanelu, tvrdí zdroje LN, se otevře v Pařížské 22. Nemovitost patří společnosti Retail Star 22, jež je součástí skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera. „Omlouvám se, ale spekulace nikdy nekomentujeme,“ reagovala mluvčí PPF Jitka Tkadlecová na dotaz, zda nájemcem obchodních prostor bude skutečně Chanel.

Secesní dům v Pařížské 22 se právě rekonstruuje.

Skupina PPF již dříve uzavřela nájemní smlouvu s jinou luxusní značkou, francouzským domem Louis Vuitton. Ten si pronajímá tři patra v Pařížské 3. I tento objekt dřív patřil PPF. Koncem roku 2015 jej však prodala realitnímu fondu Komerční banky.

Pro ty nejluxusnější značky připadá v úvahu jediná adresa v Praze, a tou je právě Pařížská ulice. „Je tou nejatraktivnější luxusní nákupní destinací v celém regionu střední a východní Evropy. Nemá konkurenci co do skladby nájemců, počtu obchodů ani umístění v historickém centru města s napojením na unikátní pamětihodnosti,“ říká Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield. Výhodou Pařížské je též její dobrá dostupnost pěšky i automobilem, což je pro nejmovitější zákazníky velice důležité.

Drahá exkluzivita

Chanel chtěl v Praze otevřít butik již dříve, ale nepodařilo se mu najít vhodné prostory.

„Luxusní značky mají většinou naprosto jasnou představu o typu nemovitosti, kde by chtěly svůj obchod otevřít, protože kamenná prodejna je nejlepší fyzickou příležitostí, jak prezentovat své zboží, ale také filozofii značky nebo konceptu prostřednictvím interiéru, úrovní zákaznického servisu či kvalitou architektury,“ popisuje Kotrbáček. A dodává, že výběr správného prostoru a čekání na něj většinou trvá několik let, protože značky nerady dělají kompromisy, zvláště ty nejluxusnější.

Nikoho nepřekvapí, že za exkluzivní adresu se platí závratné sumy. Podle Cushman & Wakefield dosahuje měsíční nájemné za metr čtvereční v Pařížské až 235 eur (přes 6000 korun). „To je velice podobné jako v ulici Na Příkopě, přičemž výše nájmu v těchto lokalitách patří k nejvyšším v celé střední Evropě,“ upřesňuje Kotrbáček, přičemž nevylučuje, že se ceny v Pařížské ještě zvýší.

Značku Chanel, již proslavily například legendární malé černé šaty, představila světu její zakladatelka Coco Chanel v roce 1909. Současnými vlastníky módního domu jsou Alan a Gérard Wertheimerovi. Loni společnost utržila asi 11 miliard dolarů.

Premium

Pokrok po švédsku: mizející pisoáry a genderově neutrální sport

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Severská země přichází s revolučními nápady, kterým aplaudují pokrokoví liberálové z celého světa. Mizí pánské pisoáry,...

Premium

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson přijede s nehudební show. Získejte vstupenky zdarma

Bruce Dickinson | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson se předvede v poněkud netradiční roli. V rámci večera mluveného slova představí svou...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.